Youtube

Instagram

5 Ocak 2014 Pazar

Kalori Saymak (Counting Calories)

Yediğim şeylerin kalori hesabını tutma taraftarı olmadım hiçbir zaman... Çünkü doğru besin gruplarından alınan 500 kalori ile yanlış besin gruplarından alınan 500 kalorinin vücutta aynı şekilde proses edildiğini düşünmüyorum... Dolayısıyla da aldığımız kalorinin hesabını tutmayı mantıklı bulmuyorum... Önemli olan "eat clean" düsturunu/mottosunu akılda tutmaya çalışarak doğru besin gruplarını tercih etmek bence... Ama illa ki bir kalori hesabı tutacaksanız da -fitness motivasyonu açısından- yaktığınız kalorilerin hesabını tutmak daha mantıklı bence... Bunun için piyasada, nabzınıza göre yaktığınız kaloriyi gösteren birçok ürün mevcut... Application'lar da mevcut tabi; mapmyrun gibi... Ama bunlarla uğraşamam derseniz; tempolu bir egzersiz ile (yürüyüşe göre biraz daha tempolu bir egzersizi kastediyorum) dakikada yaklaşık 10 kalori yakılabiliyor... Bu kaba hesapla yaklaşık yaktığınız kalori miktarını bilebilir, buna göre de haftalık/aylık hedefler belirleyebilirsiniz... Hedefleri belirlerken de şunu aklınızda tutmanız faydalı olabilir... 

1 kg verebilmek için ekstradan 6300 kcal yakmanız gerekiyor (çeşitli kaynaklarda bu bilgi geçer)

3500 kcal = 0.45 kg = 1 lb 

Yukarıdaki hesap da aynı kapıya çıkar yaklaşık... Bu kaba hesap dikkate alınarak haftalık 3500 kcal yakmak hedeflenebilir mesela... 

Hesap basit: 

500 kcal/gün * 7 gün = 3500 kcal

Günlük 500 kcal de yaklaşık 50 dak'lık bir egzersize denk gelir...

Umarım bu bilgiler işinize yarar... Sağlıcakla kalın efendim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder