Youtube

Instagram

9 Nisan 2012 Pazartesi

dipleri koyu, uclari acik renk saclar (ombre hair)...

benim uzun zamandir cok begendigim bir sac stili bu... dipleri koyu, uclari acik, ombre hair (golgeli sac)... drew barrymore bu stili en iyi tasiyanlardan biri bence... yapilan uygulama da cok basarili... cok yakismis kendisine :) buraya gelmeden once ben de kuaforumle konusmustum bu stili ama vaktim olmadigindan yaptiramamistim :( 



burada yaptirayim desem, normal kuaforlerin isciligi o kadar iyi degil malum... iyi bir kuafore gitmek icin de yuklu bir miktar parayi gozden cikarmak lazim... o da mumkun degil haliyle :) ben de dedim ki acaba bu isi evde kendim yapabilir miyim? internetten konu ile ilgili biraz arastirma yapinca da "hair bleaching" ile ilgili bir suru urun ve bilgi buldum... sonra bugun walgreens'e gidip loreal'in asagidaki urununu aldik basak ile...
product image
Fotograf http://www.walgreens.com adresinden alinmistir.

cesaretimi topladim ve urunu denemeye karar verdik... sacim koyu renk (kestane) ile boyali oldugundan biraz turuncu gibi oldu (sonradan aciliyor renk, merak etmeyin) ama ben yine de sonucu sevdim ;) uygulamasi da basit... kutunun hepsi sadece sacin uclarini acmak icin cok geleceginden, butun sivi ve toz kimyasallari ikiye bolup kullanacagimiz yarisini ayri bir kapta karistirdik... geriye kalan diger yarisini da (karistirmadan) bir dahaki sefer icin sakladik ;) aluminyum folyo kullanarak balyaj yapar gibi sacin uclarini bu acici kimyasal karisim ile kaplayip paketledik... uzerine tel toka takip dusmesini engelledik... sacin ne kadar acilmasini istiyorsaniz ona gore 20 ila 40 dak. arasi bekliyorsunuz... sonrasinda da balyaj paketlerini siyirip saci once ilik su ile iyice arindirip sonra da kutunun icinden cikan krem (conditioner) ile 2 dak muamele ediyorsunuz... onu da yikadiktan sonra yeni "ombre hair" gorunumunuze kolayca sahip oluyorsunuz ;) eger saciniz acik renkli ise 20 dak. bekletmek yeterli olacaktir... bir de uygulamayi acik alanda (balkon gibi) yaparsaniz kimyasali da solumamis olursunuz ;)
iste bu da saclarimin son hali ;)


edit: sadece acici ile acip birakmak yerine uzerine bir kat da acik renk boya yapmanizi tavsiye ederim... cunku bir sure sonra sacin acici ile acilan uc kisimlari cok yiprandigindan taranamaz hale geliyor... sacimi bir kere komple boyadiktan sonra bu problem ortadan kalkti...

bu uygulamayi tersten yapmak da mumkunmus... yani saci tamamen acip dipleri koyu boya ile istedigimiz yere kadar boyayabilirmisiz ama ben ona cesaret edemedim acikcasi... denemek isterseniz bununla ilgili detayli yazilari internetten "ombre hair" diye aratarak bulabilirsiniz ;)

Kolajlardaki fotograflar http://lookbook.nu adresinden alinmistir.

bir de sac uclarini gecici olarak renklendirme var... bunun icin de yine hazir boyalar satildigi gibi yagsiz pastel boya (tebesir pastel) ile de ayni sonuc alinabiliyormus... nasil yapildigini asagidaki videodan izleyebilirsiniz ;) kizin saclari acik renk ama diger videolari izlerseniz koyu renk sacta da ise yaradigini goreceksiniz ;) bir de biraz yastik yorgan kirleten bir yontemmis, uyarmadi demeyin :)

 [youtube http://www.youtube.com/watch?v=536naKJqWMU&w=560&h=315]

Update: Ombre modası aldı başını gitti son günlerde malum... Loreal hazır kitini bile çıkardı... Başarılı da görünüyor... Denenebilir ;) Detaylar için şu videoyu izleyebilirsiniz...

14 yorum:

  1. Aslıııım süper konu yakalamışsın, saçlarımdaki beyazları gördükçe delleniyorum her gün, ama bir anda saçımıda boyamaya cesaret edemiyordum, ombre/gölgeli saçı da kuaförüm tavsiye etmişti ama açıkçası hiç cazip gelmemişti (öyle bir yorum yaptım ki çakma saç reklamlarındaki konuşmalara benzedi heheh :D ).... ama bizim saçlar kestane ya sanırım bizde güzel durabilir, senin saçı da çok merak ediyorum, en yakın zamanda fotoğrafı ekleeee :D :D :D

    YanıtlaSil
  2. tamam ekleyecegim kaktusum ;) bir de riski yok bu uygulamanin... begenmezsen saclarinin ucunu azicik kestiriverirsin, olur biter :)) sana da yaparim ben gelince istersen ;)

    YanıtlaSil
  3. aslicim sacin kotu olmus ya sanki. az bi kismini acik renge boyamissin. keske daha fazlasini yapsaydinn :S

    YanıtlaSil
  4. daha fazlasina cesaret edemedigim icin az bi kismini yapmistim... bu ilk hali, sonradan cok daha guzel gorundugune emin olabilirsiniz... bi dahaki sefere daha fazlasini da denerim diyecegim ama artik uzun saclarim yok, oglan cocugu gibi kestirdim sacimi :)

    YanıtlaSil
  5. Saç konusunda o kadar muhafazakarım ki; böyle bloglar okudukça çatlıyorum orta yerimden. Bir cesaret akşam eve dönerken alırım bu ürünü son kullanma tarihi geçer gider. Evdeki manci panic saç boyası gibi olur kaderi.

    YanıtlaSil
  6. aslinda sacin uzunsa uclarinda deneyebilirsin... begenmezsen de ucundan kestirirsin saclarini ;)

    YanıtlaSil
  7. acıcımı alıyoruz bunu yapmak için yoksa sayfadaki o boyayımı almamz gerekiyo :)

    YanıtlaSil
  8. ürün boya gibi duruyor ama direkt açıcı idi bence... "bleach" yazıyordu çünkü üzerinde... bulabilirseniz direkt fotoğrafını koyduğum ürünü alın, bulamazsanız açıcı alırsınız... ama dikkatli olun lütfen... çok uzun bekletip saçınızı yakmayın... bir de açıcı ile saçların ucuna işlem yaptıktan 1-2 gün sonra açık renk bir boya ile saçınızı komple boyadığınızda daha doğal ve güzel bir sonuç ortaya çıkıyor... açılan kısım saçın diğer kısmıyla daha iyi bütünleşiyor, renk olarak...

    kuaförde saçınıza açıcı ile krepeli balyaj yaptırıp birkaç gün sonra kendiniz açık renk bir boya ile boyadığınızda da güzel bir sonuç oluyor... en son onu denedim ben... saçlarımı kestirdikten sonra yaptım tabi bunu...

    umarım başarılı bir uygulama olur sizinki de... kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  9. ya çiçekci kızlar gibi olmuşsun çok kötü bence.s.s

    YanıtlaSil
  10. Merhaba.. Anlayamadığım şey bu boyayı direk sürüyor muyuz uçlara yoksa önce açıcı sonra boya mı?

    YanıtlaSil
  11. Bunu direkt suruyorsunuz... acici zaten bu... isterseniz uzerine komple boya da yapabilirsiniz... daha dogal ve guzel olur ;) bir de aciciyi kutu uzerinde yazan maksimum sureden fazla bekletmeyin.. saciniz yanabilir... kolay gelsin ;)

    YanıtlaSil
  12. Çoookkk teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil