Youtube

Instagram

22 Temmuz 2012 Pazar

PINAR BULUT & KEREM DEREN

Fotograf http://www.milliyet.com.tr adresinden alinmistir.

turk dizi tarihinin iki basarili senaristi... artik bu iki isim benim icin bir marka degerinde ve bundan sonra da butun islerini takip etmeye calisacagim...

simdi bu iki ismi yanyana gorunce ezel dizisinden bahsedecegimi dusunuyorsaniz yaniliyorsunuz... cunku ben bu iki basarili senaristle biraz gec tanistim maalesef... ve haliyle ezel'i de izlemedim (edit: izlemeye başladım)... aslinda dizinin methini duyunca izlemek istemistim ama diziye ortasindan girmemek icin de bitmesini beklemistim... bitince de bi turlu firsat bulup izleyememistim... ama bir gun izleyecegim umarim...

simdi bu iki senaristi takibe almam nasil basladi onu anlatarak baslayayim... pinar bulut ile tanismam suskunlar dizisi ile birlikte oldu...
Fotograf http://www.diziler.com adresinden alinmistir.

suskunlar tanitimlarini gorup merak ettigim bir isti ama abd'ye gelis vs. bir suru sey araya girince izleyememistim... uyarlama bir is oldugundan da biraz mesafeli duruyordum aslinda... buraya geldikten sonra nette birkac yerde daha karsima cikti... dizi resmen cagirdi beni ve bir gun oturup izlemeye karar verdim... ilk bolumu bitirdigimde artik bu diziyi elimden birakamayacagimi biliyordum... sinema filmi tadindaydi dizi... hele de cekim teknigi muhtesemdi... sonradan ogrendim ki ilk bolumun goruntu yonetmenligini dunyaca unlu bir yonetmen yapmis... yon thomas... hakikaten adam klasini konusturmus resmen... gorsel bir ziyafetti ilk bolum... sonraki bolumlerde gorevi devralan turk goruntu yonetmeninin de hakkini yemeyeyim... o da cok basarili, her sahne adeta bir fotograf karesi gibi kurgulaniyor ama ilk bolum daha bir farkli...

konusuna gelince... mevzu agir... cocuk mahkumlarin yasadiklari anlatiliyor dizide... cocuk oyuncular da o kadar basarili oynamislar ki, onlarin hikayelerinin detayli anlatildigi ilk 4 bolumu izlerken salya sumuk aglamaktan alamadim kendimi... cocuk yasta bir erkek kardesim oldugundan mi bilmiyorum, cok etkiledi bu dizi beni... hele de bunlarin gercekte de yasaniyor oldugunu dusunmek iyice yaraladi beni... icim parcalandigindan defalarca bilgisayari elimden biraktim ama sonra dayanamayip tekrar izlemeye devam ettim diziyi... dizinin ic parcalayiciliginda ahmet kaya sarkilarinin da etkisi buyuktu tabi... hele ki su sarki yok mu... her duydugumda diziden kareler beliriyor gozumde ve fena oluyorum yine... sonra her biri bir hayat dersi niteliginde olan o muhtesem dis ses metinleri...

gelelim buyuk oyunculara... bir bilal (sarp akkaya) var ki... ne siz sorun, ne ben anlatayim :) izleyin ve gorun efendim... diziyi sirtlayip goturen muhtesem bir oyunculuk cikariyor... insan bir katile vurulur mu? soz konusu bilal ise vurulur :)

Fotograf http://suskunlr.blogspot.com/ adresinden alinmistir.

bir de masumiyet timsali, urkek urkek konusan ibo (murat guven akpinar) var ki... boyle yolda gorsem kocaman sarilirim ona... o kadar seviyorum onu... velhasil-i kelam bu iki oyuncunun yeri ayri benim icin...

suskunlar
Fotograf http://www.itusozluk.com adresinden alinmistir.

ben diziyi izlemeye basladigim siralarda yanlis hatirlamiyorsam 11. bolumu yayinlanacakti tv'de... yetiseyim diye gece gunduz izledim eski boulmlerini... boylece muhtesem sezon finalini de turkiye'de yayinlandiktan hemen sonra izleyebildim...

dizide senaryo o kadar iyi kurgulanmis ki surekli sasirtmayi basariyor sizi... "yok artik" nidalari havada ucusuyor diziyi izlerken... keza sezon finali de oyleydi... cok saglam bir final yaptilar... hatta sanal alemde "eger dizi sezon finali degil de final yapsaydi efsane olurdu" diye yorumlar bile yapilmis... dizi ile ilgili fazla detay vermiyorum, bence izlemediyseniz kesinlikle izleyin... siddetle tavsiye olunur...

suskunlar kuyudibi diye bir mahallede geciyor... once herkes gibi ben de boyle bir mahallenin gercekte de var olduguna o kadar emindim ki, bir gun merak edip hangi semtte oldugunu ogreneyim diye nette bakiniyordum ki, aslinda boyle bir mahalle olmadigini ve bu mahallenin iki senaristin hayal urunu oldugunu ogrendim... pinar bulut ve kerem deren'in birlikte ezel'i yazdiklarini da bu vesileyle ogrenmis oldum... benim bu iki muhtesem senaristle tanismam da boyle oldu... sonra kerem deren'in hangi islerde calistigini merak edip onunla ilgili de ufak bir arastirma yaptim ve yeni dizilerden ucurum'un senaristligini yaptigini ogrendim... bir de benim cok severek izledigim eski bir dizi olan gece gunduz'u de onun yazdigini ogrendim... megerse onceden tanismisiz da haberim yokmus :) artik sirada hangi diziyi izleyecegim belli olmustu... ucurum'u izlemeye de boyle basladim...
Fotograf http://www.diziler.com adresinden alinmistir.

dizi sezon finalini yapti ama ben henuz 7.bolumdeyim ve bu dizi benim icin ikinci bir suskunlar vakasi oldu resmen... iki dizi tarz olarak birbirine cok yakin... yine bicaksirti bir konu, cok guzel kurgulanmis bir senaryo, kaliteli cekim teknigi, kendi adaletini kendisi saglamaya calisan karakterler, dokunakli sarkilar, ruhlarla diyaloglar, bogazinda dugumlenme hissi yaratma ve her an aglatabilme...

ucurum'da kotu yola dusurulen moldova'li kizlarin hikayesi anlatiliyor... kerem deren ile pinar bulut'un yarattikleri hayali mahalle kuyudibi burada da geciyor (bkz. arif berber'in duvarinda asili duran fotograf)... iki dizi arasinda oyuncu anlaminda da paslasma soz konusu... suskunlar'in bilal'i sarp akkaya'nin kardesi kaya akkaya bu dizide adem (mehmet ali nuroglu)'in taksici arkadasini canlandiriyor... diziye sonradan dahil olacak birkan sokullu ise suskunlar'in ahu'su asli enver'in esi...

basrollerde ithal oyuncular denise capezza (felicia) ve lavinia longhi (eva)  rol aliyor... bence cok basarili ikisi de...

Photobucket

nereden nereye degil mi... eskiden guney amerika dizilerine mahkum olan turk dizi yayin tarihi simdi bu yazida bahsettigim gibi daha nice iyi diziye sahip ve ulke disinda da popularitesi gunden gune artiyor... bu iki yabanci oyuncunun rollerini kabul etmelerinde turk dizlerinin son yillardaki bu yukselisinin de etkili oldugunu dusunuyorum ben (gerci bu iki oyuncu da henuz kariyerlerinin cok basinda... hatta denise capezza'nin ilk dizisi bu)... artik bizim de iyi yaptigimiz bir is ve bundan hatiri sayilir gelir elde ettigimiz bir sektorumuz var... turkiye yururse buradan yurur artik :) hollywood-bollywood yapimlari derken, dizi/film dunyasi simdi de niye turkiyewood (isim annesiyim, telif hakkimi alirim :p) yapimlari ile sallanmasin ki :) ne guzel olur degil mi :) dusuncesi bile guzel ;) bence gun gectikce turkiye'deki dizi/film sektoru daha da iyiye gidecek ve sektordeki calisma sartlari da iyilestirilecektir (dizi surelerinin kisaltilmasi vb.)... benim umudum var acikcasi... hele de pinar bulut ve kerem deren gibi farki hissedilen islere imza atan senaristlerimizin sayisi arttikca sirtimiz yere gelmez bizim, benden soylemesi ;)

edit: ucurum'un uzerine suskunlar da bitti... herhalde pinar bulut ve kerem deren tekrar birlikte senaristlik yapacaklari 20 dakika dizisine daha iyi konsantre olabilmek icin ayri ayri olan dizilerini bitirdiler... kötü giden ikinci sezondan dolayı suskunlar'a hic uzulmedim de ucurum'a yazik oldu... kutlu'yu çok özleyeceğim... 20 dakika, senaristlerinin bu fedakarliklarina degecek bir dizi olur umarim... merakla bekliyorum...

104 yorum:

  1. Aslım, suskunları mutlaka izleyeceğim, senin bu yazından sonra şart oldu :D brad pitt'in sleepers filminden uyarlama (ki o da gerçek bir olaydan uyarlamaydı sanırım :) ) olduğunu biliyordum önceden o yüzden ilgimi çekmişti ama şimdi daha çok merak ettim :D
    Bu arada ufaktan ufaktan sağlam bir geri dönüş yapıyorsun galiba, gözümden de kaçmadı değil :D

    YanıtlaSil
  2. ben de sleepers'i izleyecegim insallah :) bu iki senaristin tarzini cok sevdim ben... dramin hakkini veriyorlar gercekten... artik ne yapsalar izlerim :) gerci ezel'in senaryosunun calinti oldugu ile ilgili bir suru sey duydum ama bu iki diziyi izledikten sonra calintinin da bir yere kadar oldugunu dusunuyorum... is var bu senarsitlerde, ben oyle dusunuyorum en azindan ;)
    blogu elimde olmadan bosladigim icin icim rahat degildi ne zamandir, bu diziler donusume de vesile oldular :) devami gelir insallah ;) sagol kaktusum ;)

    YanıtlaSil
  3. hikaye bir yerden alınsa ne olacak, diyaloglar ile ünlü oldu Ezel, aynen senin dediğin gibi, çalıntı da bir yere kadar, belli ki kendilerine ait bir tarzları var...
    bende yıllardan sonra ilk defa düzenli olarak "işler güçler" diye bir dizi takip ediyorum, komedi gerçi seni ne kadar çeker bilmiyourm ama karakterler tam fırlama :D nacizane ben de bu diziyi tavsiye ederim :D

    YanıtlaSil
  4. cok duyuyordum onu da bu ara, ama komedi oldugundan mesafeli duruyordum, malum dram insaniyim ben :) ama sen tavsiye edersin de ben izlemem mi, izlerim tabi ;)

    YanıtlaSil
  5. Suskunlar muhtesem bir dizi..

    YanıtlaSil
  6. ikinci sezon biraz bozdular ama olsun :)

    YanıtlaSil
  7. ikinci sezon bozsalar dizinin finali yapılsa bile hala en sevdiğim dizilerden ilk beşinde yer alacak benim açımdan kafamdan silinmeyecek çok süperdi niye bitti nedeyaa.

    YanıtlaSil
  8. olsun dizinin 1.bölümü yeter.

    YanıtlaSil
  9. kesinlikle benim de ilk 5'imde ;)

    YanıtlaSil
  10. birinci sezon çok iyi olduğundan ikinci sezona dair beklentim çok yükselmişti benim... özellikle sezon finali efsane bi bölüm olmuştu... ondan ikinci sezon tatmin etmedi beni sanırım...

    YanıtlaSil
  11. rüveyde rumeysa16 Ocak 2013 15:39

    benimde ikinci sezona yönelik beklentim yükselmişti ta kii fragmandaki yeni nisan karakterini görene kadar ama sezon finaline bende senin gibi bayıldım süperden öteydi.suskunlar bir taneydi halada öyle yaa of süperdi unutulmaz efsane sence genel olarak dizi nasıldı ve dizi sıralaman olarak söylesen kaçtadır ayrıca bloğun çok güzel söylemek istedim.

    YanıtlaSil
  12. teşekkür ederim :) suskunlar'ı genel olarak değerlendirirsem, bende yer eden dizilerden biri olduğunu söyleyebilirim... özellikle çocuk oyunculara ayrı bir sayfa açmak lazım bence... çok başarılılardı, gıpta ederek izledim hepsini... sıralama olarak hiç düşünmedim ama kesinlikle üst sıralarda olurdu...

    YanıtlaSil
  13. rüveyde rumeysa18 Ocak 2013 08:27

    bencede süperdi ayrıca o küçük dediğimiz ama yerleri büyük olan oyuncular dizinin ayrılmaz parçası gibiydi ben suskunların sıkı fanıydım ama bitirdiler artık zevkime göre bir dizi yok senin şu anda devam eden ve önerdiğin bir dizi varmı öneri alıyorumki belki bi bakarım diye can sıkıntısı napıcaksın işte

    YanıtlaSil
  14. benim şu sıralar izlediğim diziler; kuzey güney, leyla ile mecnun ve 20 dakika... 20 dakika'dan ümitliyim ama açıkçası çok yavaş gidiyor şimdilik... içine giremedim bi türlü...

    YanıtlaSil
  15. rüveyde rumeysa18 Ocak 2013 09:01

    aslı cevabını bekliyorum

    YanıtlaSil
  16. rüveyde rumeysa18 Ocak 2013 09:02

    nasıl gidiyor anlıyamadım

    YanıtlaSil
  17. rüveyde rumeysa18 Ocak 2013 09:05

    aslı bilgisayardaysan cevap versen nasıl gidoyo açıklarmısın ona göre izlicem

    YanıtlaSil
  18. konu güzel ama olaylar yavaş ilerliyor... biraz durağan bi dizi olacak gibi...

    YanıtlaSil
  19. rüveyde rumeysa18 Ocak 2013 09:22

    aslı seni bekliyorum.

    YanıtlaSil
  20. rüveyde rumeysa18 Ocak 2013 09:24

    nasıl gittiğini anladım ama ben en çok dizideki meleği seviyorum haa biliyormusun dizi kaç bölüm sürecek

    YanıtlaSil
  21. ezeli mutlaka izle suskunlardan 62 kat daha iyi izlemezsen pişman olursun...lm ye devam :)

    YanıtlaSil
  22. Ezeli mutlaka izle çok zekice ve duygusal konu içinde konu oyun içinde oyun leyla ile mecnuna devam et

    YanıtlaSil
  23. En kısa zamanda izleyeceğim ezel'i... Tabi Leyla ile Mecnun'a da devam ;)

    YanıtlaSil
  24. Seni tanımıyorum ama o kadar güzel yazmışsın ki yorum yapıyım dedim. Ezel'i de Suskunlar'ı da izledim. Onun için Suskunlar'da siz yok artık derken bana normal geliyordu çünkü ben zaten Ezel'de ters köşe olmayı hatta fazlasını görmeye alışmıştım. Şöyle söyleyeyim Ezel ile Suskunlar tarz olarak benziyorlar ama Ezel senaryosu, müzikleri, oyuncuları, kısacası kadrosu ile önde. Müzikler tam yerinde, insanı hüzünlendiren ve Suskunlar'dan çok daha duygusal ve zekice bir bölüm. Bence Ezel'i izlemeyenler dizilere 1-0 yenik başlarlar. Pınar Bulut ve özellikle Kerem Deren zekasını eksik överler. Birkaç bölüm izlersen zaten bağımlısı olursun. Zaten Suskunlar'ı seven Ezel'i de sever. Kaliteden anlayan Lm'yi de sever. Ama özellikle Ezel'i izle izlemezsen bile 68'i mutlaka izle sinema tadında 68.bölüm. Çok zekice kurgulanmış ve müzikler tam yerinde ama 68'i izlemeden önce diğer bölümleri izle ki mevzuları anla. Benim şu ana kadar gördüğüm en iyi aşkı anlatan, en duygusal ve en zekice kısacası en iyi dizidir Ezel... Ama Kerem Deren zekası farklı, Pınar Bulut'tan iyi...

    YanıtlaSil
  25. ezeli izlememen büyük bir eksiklik senin için bence. suskunlar'ı sadece pınar bulut yazdı, 20 dakikayı da birlikte yazdılar. ama ezel hepsinden başkaydı. oyunculuklar ve oyuncular, müzik ve senaryo on numaraydı ve ezel gibi bi dizi daha gelmez. eğer ezel izlemediysen kerem dereni yüzde 51 eksik tanıyosun demektir. oyun içinde oyun, plan içinde plan, aksiyon içinde aksiyon, hikaye içinde hikaye, hüzün içinde hüzün. suskunlar'daki karekterlerin yaptığı hareket ve konuşma şekilleri de aynı. mesela ecevit'in elini boynuna götürmesi ve bilal'in sinirleninceki konuşma ses tonu. suskunlar'ı izlediğimde ezelin özentisi demiştim hareketler ve flashback yöntemi ile dış seste anlatılan ile konusu ile ezel'e benzerliği vardı ama senaryo ve zekilik konusunda ezel kadar olamaz eğer bir gün ezel'i izlersen zekayı ilk bölümlerde ufak tefek görürsün ama bölümler ilerledikçe ağzın açık kalır kısacası ezel ölmeden yapılacak şeyler arasında :) bir yaşam tarzı...

    YanıtlaSil
  26. Cesur çok teşekkür ederim güzel yorumların için :) iyi haber şu ki ezel'i izlemeye başladım :) 10. bölümdeyim ve dediğin gibi ilk bölümden itibaren hayran kaldım diziye... niye daha önce izlemedim diye çok hayıflandım... neyse zararın neresinden dönersek kârdır :) senin de bahsettiğin gibi suskunlar ile ezel'in tarzları çok benziyor hakikaten (ben bunlara uçurum'u da dahil ediyorum)... hikaye anlatıcı dış sesler, flashback'ler, karakterlerin hal ve hareketleri... bilal resmen tefo gibi... evet ecevit de ezel'e çok benziyor (aynı el hareketini yapmaları da çok iyi tespit, benim gözümden kaçmıştı)... belki de bilinçli olarak berzettiler karakterleri, bilemiyorum...

    pınar bulut mu kerem deren mi daha iyi yazıyor onunla ilgili pek yorum yapamayacağım ama ben ikisini birlikte daha çok seviyorum açıkçası... bu yaz başında da evlendiler zaten, belki de hep birlikte yazarlar artık :) evlendiler diye illa da birlikte yazacaklar diye birşey yok tabi :) gerçi 20 dakika bekledikleri gibi olmadı... yine de güzeldi ama... ben sevdim... hele de uçurum'a gönderme yapmaları çok güzel bir jestti... uçurum'u ortada bitirdikleri için kerem deren gönlümüzü aldı resmen... sağolsun...

    ezel'i bitirince de detaylı bir yazı yazmayı planlıyorum... o zaman yine güzel analiz ve tespitlerinle yoruma beklerim ;) tekrar teşekkürler...

    YanıtlaSil
  27. ezel 71 bölüm sürdü ve finali açık kapı bıraktı.finali izlediğin zaman aklın karışacak psikolojin bozulacak yani final bir çok ihtimalli olacak.o zaman yazacağın yazıda finalle ilgili ihtimaller hakim olacak çünkü ezelin finali tüm zamanların en tartışmali finali izlediğinde hak vereceksn ama maalesef senin finali izlemene daha uzun var... ama aradan zaman geçince finali çözeceksin ve ağzın açık kalcak tabi biraz da benim sayemde :))) ilk izlediğinde çözmen imkansız finali...finalle ilgili yazını bekliyorum ki o ipucuları yazıyım ama finalin ardından 2.5 sene geçmesine rağmen ben de tam çözemedim.belkide bu diziye bağlanmamın sebebi budur.ama diğer bölümleri izlemeden finali izleme.ben bi diziye bağlandımmı ve başkalarının da izlemsini istedimmi o boşuna deildir... sen şanslısın ezel gibi bi diziyi heyecanla izliyosun... ama biz bitireli çok oldu :)))

    YanıtlaSil
  28. diziye ortasından başlama veya dizinin bütününü izlemeden son bölümü izleme gibi huylarım yok allahtan :) zaten ezel'i zamanında izleyememe sebebim de buydu... yani merak etmeyin sıra ile izleyeceğim bölümleri ;) çok keyif alarak izliyorum zaten, hatta hemen bitmesin istiyorum :) ama 2 aya bitiririm diye tahmin ediyorum... yazı için biraz bekleteceğim yani :) final de muallakta bittiyse konuşacak çok şey var demektir ;) iyice sabırsızlanıyorum bakalım... bir de nette gördüğüm kadarıyla ikinci veya üçüncü kez izleyenler bile var... aynı tadı verir mi bilmem ama siz de izleyebilirsiniz tekrar :)

    YanıtlaSil
  29. finalin mutlu sonla bitip bitmediğini senaristler izleyicilere bırakmış birazcık da. finalin 1.bölümle bağlantısı var diyorum ve susuyorum :)

    YanıtlaSil
  30. peki :) yorumlarınız için tekrar teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  31. bu arada zaten tevfik ile bilal aynı kişi.Sarp Akkaya :)

    YanıtlaSil
  32. biliyorum tabi :) oynadığı iki ayrı rolün karakter benzerliğini kastetmiştim ben...

    YanıtlaSil
  33. kerem deren pınar buluttan iyi dememdeki sebep ezeli izledikten sonra suskunları ezelin senaristinin yaptığını öğrenince çok şaşırdım sonra öğrendimki sadece pınar bulutmuş pınar bulut ve kerem deren arasındaki fark:pınar bulut çok duygusala drama bağlıyor ama kerem deren eşit yapıyor dengeliyor yani aksiyonu da dramı da müthiş yapıyor.birde kerem derenin akıl oyunlar planları var tabi ezelde bölümler ilerledikçe daha iyi anlayacaksın suskunlarda yani pınar bulutta da zeka oyunları var ama kerem derenin 4 te 1 i ancak ne dediğimi anlaman için sonuna kadar ezel izlkemen lazım.neyse ben çok konuştum dimi bende böyleyim bi konu hakkında konuştummu fazla konuşurum detaya girerim :)

    YanıtlaSil
  34. Estağfurullah :) bunlar herkesle konuşulmuyor tabi... çoğu insanın diziyi kimin yazdığından haberi bile olmuyor çoğu zaman... gerçi herkesin de ilgisi olmasını bekleyemeyiz tabi...

    YanıtlaSil
  35. ben de ezel fanatiğiyim ama malesef ezel'in yeni bölümleri yayınlanırken öküzün trene baktığı gibi bakıyordum. planları anlıyordum ama sözlerini anlamaya çalışmıyordum ve normal bir diziymiş gibi bakıyordum yani değerini bilmezdim ama ezel bittikten sonra anladım öyle bir dizinin bir daha hiç gelmeyeceğini. Sözlerini ve müziklerini unutunca izlemeye karar verdim ama önce bu dahiyane, her sözü her bölümü efsane olan dizinin zeki senaristini öğrenecektim ve ilk olarak öğrendiğim isim kerem deren'di. sonra pınar bulut ismini de öğrendim bu iki senaristi araştırırken bu yazıyı gördüm. önce hızlı hızlı okuyup geçtim nedeni ise ezeli izlemedim yazmandı. zaten okusam da boştur diye düşündüm aradan bir kaç ay geçince (şimdi) tekrar okumaya karar verdim. yorumları falan da okudum. önce ezelden hiç bahsedilmemesi beni öfkelendirdi sonuçta 2 senaristten bahsediliyor ve yaptıkları en başarılı ve en en uzun en kafa yorulup emek sarfedilen işten bahsedilmyor. ama sonra Cesur'un yorumlarını okuyunca zaten ezel'den bahsetmek için fırsat aradığım için yorum yazmak hiç zor olmadı :) Cesur haklı, her bölümünde ters köşeye yatırır. Sadece dizide değil yanlış hatırlamıyorsam -ki yanlış hatırlamıyorum- kenan imirzalıoğlu ve kıvanç tatlıtuğ'un bir sinema filminde oynayacakları konuşuluyordu ama ezel burda da herkesi ters köşeye yatırdı ve 2.sezonun ilk bölümü (34.bölüm) kıvanç tatlıtuğ'la efsane bir bölüm izlettirdi. şimdi 35'teyim ve vasat, kötü dediğim bölümleri bile şimdi anlamaya çalışınca süper buluyorum. ezel'in en kötü bölümü bile şimdiki dizilerden çok daha mükemmel. ki kötü bölümü yok bence. ön yargısız ve sıkılmadan anlamaya çalışarak izlersen anlarsın ama üstüste izlersen tabi sıkılırsın ve yanılırsın. suskunlar'a gelirsek de suskunlar'ı da ilk bölümden izledim ve ezel gibi o diziyi de anlamaya çalışmadım ve yine ezel gibi düzenli takip etmedim ama her ne kadar ezel'in kadın senaristi de olsa suskunları yazan, ezel'in biraz oynanmış ve ezel'e benzetilmiş taklidi olarak buldum suskunları ve iyi dizi mi diye sorarsan şimdiki dizilerden iyi ama ezel ile kıyaslanamaz. onda olan her şey ezel'de var ama ezel'de olan çoğu şey suskunlar'da yok. mesela ezel'in müziklerini toygar ışıklı yapmış, suskunlar'ı da aytekin ataş. bence aytekin ataş'ın suskunlar'daki en güzel müziği jenerik. diğerleri hep ahmet kaya. dizi başlarkenki müzik yerine ahmet kaya koysalardı ya :) ezel öyle bir senaryo ki kerem deren'in beyni ezel gibi bir senaryoyu kaldırmadı ve beyin kanaması geçirdi :( tabi bu işin şakası ama ben ezeli yeniden izleyince gerek izlemedğim bölümler gerekse kötü dediğim bölümlerin efsane olduğunu farkettim ve suskunlar hakkında ufak bir bilgi. biliyor olabilirsin ama ezel'deki azad (burçin terzioğlu) ile suskunlar'daki ecevit (murat yıldırım) evliler (mi acaba ? Öyle mi oldu gibi sanki biraz ucundan ? :) ) bence ilk bölümlerde aşırı pınar bulut etkisi görüldü ezel'de ama 20'den sonra kerem reyiz farkını ortaya koydu ayrıca tefo ile bilal karekterleri birbirine benziyor olabilir ama rol açısından tefo çok kilit rol ve bence ali'nin iyi hali bilal'e ve takoz'a daha çok benziyor. al bilali ve takoz irfanı yap bilal... neyse ben devam etsem sabaha kadar yazarım ezel'i. kimse benim kadar sevemez ve ezel hakkında konuşmaktan keyif duyarım. 35'teyim ben ve daha çok şey olacak ezel'de. sen kaçtasın bilmiyorum ama inşallah 34'ü geçmişsindir de kıvanç tatlıtuğ bölümünü (2.sezonun ilk bölümünü) şaşırarak izlemişsindir... ezel ve kuzey güney'in ortak yanları: bade işçil, rıza kocaoğlu, kıvanç tatlıtuğ, kerem çatay ve toygar ışıklı ama senaryo yönünden asla kıyaslanamaz bile. suskunlar'ın kamerası da çok itici geldi bana. tabi pembe diziler gibi toz pembe olacak değil ama en azından ezel'inki gibi olabilirdi. suskunlar'ı izlerken sanki başka renkte dünyadaydım, özellikle güneş olmayınca. neyse sen kaçıncı bölümdesin ?

    YanıtlaSil
  36. pardon al takozla bilali yap ali :)

    YanıtlaSil
  37. Ezel'in finali ile ilgili uzun bir yazı yazdım kendimce paylaşacak da bir platform yok youtubeya yazacam ama karakter sınırı var.Senin yazılarının çok okunmasını Google'a Pınar Bulut yazınca çıkmasından anladım.Rica etsem finali izledikten ve ezelle ilgili yazını yazdıktan sonra altına yapacağım o uzun analizi de yazıya çevirirmisin? :)

    YanıtlaSil
  38. ben 30.bölümdeyim... daha 41 bölüm var ama yarıladım sayılır :) hiç sıkılmadan sindire sindire izliyorum valla :) hem biran önce bitireyim yazıyı yayınlayayım istiyorum, hem de hiç bitmesin istiyorum... dizi bitince yazacağım yazıyı da hazırlamaya başladım... hiçbir şeyi kaçırmak istemediğimden güzel şeyleri not alarak gidiyorum... beğendiğim konuşmaları da yazıyorum... çok uzun bir yazı olacak sanırım :)

    suskunlar'ın ezel'e benzediği konusundaki yorumlarınıza ben de katılıyorum... iki dizi tarz olarak birbirini çok andırıyor gerçekten... ama bu iki iyi senaristi tanıttığı ve ezel'i izlememe vesile olduğu için suskunlar'ın da yeri ayrı bende... bilal ile tefo benziyor dedim ama bölümler ilerledikçe tefo'nun kilit rolü daha bir ortaya çıktı dediğiniz gibi... kesinlikle tefo'yu daha çok seviyorum şimdi... ali'ye de hayranım tabi :) bence dizinin bel kemiği karakterler bu ikisi...

    burçin terzioğlu ile murat yıldırım evliler evet :) ben ezel'de burçin terzioğlu'nun oynadığını bilmiyordum... yoksa yazardım bu yazıya da ;)

    kıvanç'lı 34. bölüme gelmek için sabırsızlanıyorum ben de :)

    bu sevdiğim iyi dizilerdeki ortak kişiler meselesine ben de gireceğim yeni yazımda :) hatta taslak yazımda yazdığım kısmı paylaşayım ön gösterim olarak :)

    işte taslakta yazdıklarım:

    "Ben aldigim kaset/cd'lerin kartonetlerini didik didik okuyanlardayim... ayni sekilde sinemada film bittiginde akan isimleri de tek tek okumaya calisirim (yanimdaki sabirsiz arkadaslar ve salondan biran once cikmaya calisan seyircilerden firsat kaldigi kadar tabi)... sevdigim sarkinin sozunu muzigini aranjesini kim yapmis, klibini hangi yonetmen cekmis... hep merak eder bakarim... dolayisiyla sevdigim dizilere de boyle detayli bakiyorum ben... senaryoyu kim yazmis, kim yonetmis, goruntu yonetmeni kim, kimler oynamis, yapim sirketi hangisi? Bunlara bakarim mutlaka... iste bu anlamda begendigim dizileri alt alta koyarsam bazi ortak noktalar cikiyor ortaya... Hani futbolda karma bir en iyi 11 cikarilir ya ben de ona benzer bisey yapacagim simdi... iste begendigim dizileri alt alta koydugumda cakisan isimler:

    XXXXXX

    demek ki neymis: iyi dizinin de bir matematigi varmis..."

    ben de epey uzun bi cevap yazmış oldum :) güzel yorumların için teşekkür ederim fatih ;) ezel yazıma da beklerim :)

    YanıtlaSil
  39. yorum olarak yazsan olur mu? ayrı yazı da istiyorum dersen konuşuruz yine ;) teşekkürler cesur :)

    YanıtlaSil
  40. yorum olsada olur sen bilirsin istersen ayrı yazı da yap ama ben yazı olsa daha çok okunur dedim... yani kafama takıldı ve bölümlerce ezeli izlemiş insanların finali anlayamamaları zoruma gidiyor ondan :)

    YanıtlaSil
  41. Ezel öyle bir dizi ki her karakterine ayrı bir yazı gerekir.Kötü sebepsiz yere kötü olmaz.Herkesin neden kötü olduğunu görürsünüz.Özellikle ikinci sezonda Kenan Birkan ve Ramiz dayı'nın hikayesinde aslında kimsenin haklı olmadığını en korkunç şeylerde bile bir sebep olduğunu göreceksiniz.Her karakter için flashback ile ayrı bir hikaye yapılıyor.Bu Suskunlar'da yapıldığında bkz:gazanferin hikayesi yapıldığında yoğun tepkiler gelmişti reytingler düşmüştü.Bunun sebebi:Kadroda fazla ünlü isimlerin olmaması ve Kerem Deren'in olmayıp Pınar Bulut'un düşüş yaşaması...

    YanıtlaSil
  42. tamam, yazıyı yayınlayınca konuşalım tekrar ;)

    YanıtlaSil
  43. suskunlar'ın kadrosu da yeterince iyiydi bence ama ikinci sezonda battı dizi... bir sezonda bitirseler efsane olacak bi diziydi, yazık oldu... birinci sezonun sonunda son sahnede gurur'un da içinde olduğu kötü taraftakilerin hepsi başka dizilere geçti... alican yücesoy şubat'a başladı... yılmaz gruda bi ara hem suskunlar'da hem de işler güçler'de oynuyordu ama sonra sadece işler güçler'de devam etti... ikinci sezonun senaryosu gurur ve o kötülerden oluşan ekip üzerine kuruluydu bence... ama o oyuncular gidince hikayede gurur tek başına kötü olarak kaldı ve senaryo da aksamaya başladı... nisan yeni kötü olarak adapte edilmeye çalışıldı ama o da olmadı... bence problem buydu... neyse herşeye rağmen ben hep iyi anacağım bu diziyi...

    YanıtlaSil
  44. bende ezeli yeniden izlemeye başladım.Çok hızlı izliyorum eski tadı vermese de çok zevkli 68.bölümü ilk çıktığında yeni bölüm olarak tvden izlememe rağmen sonradan 3 defa izledim 4 defa izlememe rağmen hala sabırsızlanıyorum 68'e gelmek için finalden 3 bölüm önce 68.bölüm bence Ezel'in en iyi bölümü bunu bir yere yaz ve 68'e geldiğinde önce bir dur düşün sonra başla tüm zamanların en iyi bölümünü izlemeye...

    YanıtlaSil
  45. 68'i not aldım o zaman ;)

    YanıtlaSil
  46. ezel 39.bölümde lunapark sahnesinde 1:00:36'de aliye çarpışan arabaya binelimmi diye soran çocuk sanırım suskunlardaki ecevitin küçüklüğü.Ortak nokta mı istiyorsun al sana ortak nokta :)

    YanıtlaSil
  47. bi bak ecevitin küçüklüğü olup olmadığına emin olamadım merak ettim :)

    YanıtlaSil
  48. ezel 2.sezonun ortalarına doğru sıkabilir(sıkacakır)ama inan en sıkıcı bölümü şimdiki bölümlerden çok daha iyi.Sıkıcı dememin nedeni çok daha iyilerini gömemizdi ama sırf 68.bölüm ve tüm zamanların en düşündürücü ve müthiş finalini izlemek için pis yedili bile izlenir (çok abarttım dimi) :) şimdi finalle ilgili analizime baktım da senin yazının 4 katı ne uzun yazmışım arkadaş okuması bile yarım saat 40 dakika sürer...

    YanıtlaSil
  49. blog açma zamanın gelmiş bence :)

    YanıtlaSil
  50. Yok ya abarttım 10-15 dakika sürer ağır ağır okunursa 15 dakikadır anca.Ayrıca hayatımda GERÇEKLER dışında Ezel kadar kafamı kurcalayacak başka düzmece bir şey olacağını sanmam.Zaten kafamda olan şeyleri yazıya döktüm rahatladım ve sonuçta yine çözemedim.Ama 2 ihtimal bıraktım en azından diğer ihtimalleri attım kafamdan blog da bana göre değil zaten bilmemde.Boşver blogu falan zaten fazla dizi izlemem ben ezel ve suskunlar gibi başka işler olursa takip ederim ancak ha bide bende özledim başlıyomuş starda o da var eğer Leyla ile Mecnun izlediysen zaten ondan da haberin vardır.Ayrıca ezel her ne kadar dram ve akiyon olsada arkadaşlar arasındaki şakalaşmalar şimdiki komedi dizilerine bin basar.(LM hariç)Esir kaldım ezelde ne diyelim artık kerem beyefendi ve pınar hanımefendinin keyfine kaldık ne zaman dizi yaparlarsa artık.Finalden 2.5 yıl geçmiş olmasına rağmen hala final bölümünün altında yorumlar yapılıyor hatta bir yorum da şöyleydi Sene 2020 hala ezel izliyorum şimdiden yazayım dedim :) ee kaçıncı bölüme gelebildin :)))

    YanıtlaSil
  51. LM ekibinin yeni dizisi "Ben de Özledim" için çok heyecanlıyım ben de... Güzel olur umarım... Ezel'i bu ara pek izleyemedim yoğunluktan... 34. bölüme bile gelmedim hala :)

    YanıtlaSil
  52. sen 2-3 kere izleyenler var dediğinde doğru lan ben neden izlemiyorum ezeli dedim 50-55 bölümünü izlemişimdir en fazla hem belki finale dair ipucular vardır kerem ile pınar sever böyle şeyleri dedim ve bi kaç gün sonra izlemeye başladım.ezelle ilgili kafamda olan şeyler zekice,duygusal ve heyecanlı olduğu kamlıştı yani olayları falan hayal meyal hatırlıyodum ama izlemeye başlayınca aklıma yeni olaylar geldi yeni sahneler kafamda canlanınca o sahnler, bölümler ne zamn oldu nasıl oldu devamı vb. şeylerle hızlı hızlı gittim ve 37 ye geldim 37 de önce ezelin youtube sayfası 36 yüklemişti 37 yerine 1 bölüm izlemesem ne olacak diye 38 e geçecektim ki vazgeçtim ve araştırınca daha dooğrusu youtube'a ezel 37 yazınca ezel kanalının 37 yi part 1 ve part 2 yi eklediğini gördüm zaten youtube'a ezel 37 yazınca çıkıyor izlemediysen izle fena bölüm.bazı bölümlerin ismi de yanlış yazılıyor bölümi ismi ezelde çok şey demektir başlarken dikkat et.ezelin finakliyle ilgili yazdığım yazı da gittikçe uzuyor izledikçe uzuyor veyeni şeyler ekliyorum.tavsiyem okunamayacak kadar uzun olmadan önce bitir ve ezelin finalini konuşalım hem bölüm izledikçe yazıda yazdığım olayların kaçıncı bölümde olduğunu da eklicem.bölümleri izlemeden önce fragmanları da izlersen fragmanların kralının da ezel olduğunu farkederdin... yazı için daha ne kadar belicez? :) teşekkürler ezeli yeniden izlememevesile olduğunuz için anlattığımdn iyiymiş ezeli hatırladım suskunlardan bir söz:gelecek -nerden bliyosun -çünkü bir kere hatırladı...

    YanıtlaSil
  53. Rica ederim ;) İşlerin yoğunluğundan yavaş izliyorum epey :( Aslında birinci sezon bitti. Acaba yazıyı ikiye bölüp iki sezon için ayrı ayrı mı yazsam diye düşünmeye başladım. Ama karar veremedim henüz?

    YanıtlaSil
  54. Cesur, bak diyorum sen bu blog işine gir bence :) sadece ezel bile yazsan olur :)

    Mantık hataları konusunda seninle aynı fikirdeyim. Dizinin geneli iyiyse takılmamaya çalışıyorum. Yaptıkları iş çok zor bence. Bi blog postunun bile 2-3 saatte yazıldığını hesaba katarsak bir diziyi yazıp çekmek ne kadar zordur tahmin bile edemiyorum. O sebeple bu kadarına da şükür diyorum :)

    işler konusuna gelince; ben izindeyken yoğun olarak izledim ezel'i. Vaktim boldu, günde 4-5 bölüm izliyordum haliyle. Ama şimdi o kadar vaktim olmuyor maalesef :( yavaş ilerliyorum ondan.

    YanıtlaSil
  55. http://www.vidivodo.com/video/ezel-yeni-sezon-tanitim/415338
    ama hep 3.bir şık var o da ateşe atlamak


    http://www.vidivodo.com/video/ezel-sezon-finali-fragmani/396494

    arada kaynadı gibi bunlar... bu arada finalle ilgili yazıdan aldığım için bunları final fragmanı da yayınlandı izleme istersen ama fragmandaki gibi değil zaten final karışık baya sonu... :)

    YanıtlaSil
  56. Fragman hiç izlememiştim. Madem onlar da olay, izleyeceğiz artık :)

    YanıtlaSil
  57. Bence 10 bölüm geriden senin önüne geçmem hem benim ezelde ne olduğunu bilmemle ve nezaman ve nasıl olduğunu merak edip hemde ezel sevgisiyle alakalı tabi senin gizemli işlerinde var. :) Ama inan 2.sezondaki karışık ve kafa yorucu olayları bir bilsen :)

    Kusura bakmayın ezeli konuşacak platform olmadığından ve yazacağınız yazının altına finalle ilgili yorumumum fazla uzun olmaması için (ezelde de hep fazla iyi,fazla kolay,fazla temiz vb. sözler vardı.)finalle ilgili yorumumdan spoiler olmayan yerleri kopyalayıp buraya yazacam.

    Ama sende fazla yavaş ilerlemiyor musun?Bana cevap verebildiğine göre daha hızlı olabilirsin demekki...Bundan 3 hafta önce 30 da olup da şimdi 34 de olman garip.Belkide sezon arası vermek istemişsindir...Kusura bakma ama ezel sevgim 2 yıldan sonra tam da tavan yaptı. Ezel'in 500 binlik bir sayfası vardı Facebook'ta.Reklamlar yüzünden kapattılar hep reklam yapıyou dizi bittikten sonra sayfanın admini gerçi olsada hep reklam yapardı yine...

    Bende senin başını ağrıtıyorum ama... aslında pınar ve kerem'i övüp ezeli izlemedim yazman kafama takıldı.tamda ezeli yeni hatırladığım zamana denk geldi.gerçi yeniden araştırıp nasıl bir diziydi tamam en iyi dizi idi ama olay örüntüsü,replikler falan,aşırı zeka kullanımı ve finaldeki düğüm ile finalle ilgili tespitlerimin biri tarafından bilinip aynı zevki daha doğrusu bilmece yaşamasını istedim.Rahatsız değilsindir İnşallah...

    Bana cevap verilmediği zaman ya takmadıklarını ya da görmediklerini düşünürüm...Kötü olurum sende bana hep cevap verince yüz bulup daha da yazıyorum :) Anlayışını da gösteriyosun cevap vererek ve ezelde sık kullanılan bir deyimi yaşatıyorsun (iyi etmek)
    (bkz.:iyi eder,iyi ederim,iyi ettin vb.)çok gereksiz bililer verdiğimin farkındayım zaten ondan hep uzun ve bitmez oluyor yorumlarım halbuki diğerleri uzun bile olsa 1 yada 2 yorum yapıyor...Bir gereksiz bilgi daha:ezelde ali kandıralıyı vururken kandıralı:hergünde biri gelmez ki... ali:bu son söz...
    ezel aliye ömer olduğunu söylediği 30.bölümde ali:hep alengirli yerlere getiriyorsun bizi ezel:bu son söz...ikinci sezonda da bu sözün kullanıldığı dikkatimi çekmişti

    Blog önerin için saol ama açmayı bilmem diyelim ki açtım ince detayları,nasıl yazıp nasıl birşey olduğunu bilmem içeriğinin.Kimler okur,kim benim kadar fazla yorum yapar,tesadüfen ulaştım yazına hangi tanımadığım yorum yapar,tanıdıklarımdan blog falan olan yok,boşa yazmak istemem yani...senin yazılarına da bazen hiç yorum gelmediği oluyor...(PB ve KD ayrı)

    Takip etmek varmı blogda?
    Uzun işler, sonuçta herkesin yazıları çıkmıyor googleda.Senin de belliki senaristler fazla kurcalanmadığından öyle olmuş amman neyse kendine iyi davran cevap vermeyi unutma Eyvallah... :)

    YanıtlaSil
  58. Birde ezelde şöyle birşey vardı:20 dakikada da 1.bölümde 24.bölümden 8 dakika olmuş izleyemedim ama sonradan göz attım 20 dakikanın da 24-final ve 22.bölümünü izledim birde 1.bölümün başı.1.bölümün başında yüzük de ihmal edilmemiş yani herşey önceden hesaplanmış...birde suskunlarda bizim sonumuz baştan belliydi lafı 1.bölümde ve finalde ve ezelde ilk ve son sahne yani kerem ile pınar senaristlerimiz bir görüntü verip oraya doğru gitmeyi hedefe doğru koşmayı seviyor.tefonun vurulması ile cengizin mahkemesi görüntülerini söylüyorum daha çok var oysaki bunlardan tefo neden vuruldu ramiz dayı neden onay verdi cengiz nasıl hapse düştü 20 dakika 1.bölümün başında olan neydi diye düşündürmeyi seviyorlar..tefo cengiz hain olduğunu düşünmesin onlarla çatıştı vuruldu bizim için kurşun yedi demek için vuruldu vesaire...

    YanıtlaSil
  59. bunları da final yorumumdan almama rağmen hala çok var ama onlar da spoiler veriyor.onun için onları da sona bırakalım... :)

    YanıtlaSil
  60. Ben rahatsız değilim, yaz tabi yorum ;) senin de dediğin gibi blog yazmak biraz suya yazmak gibi ama ben bi şekilde yazmayı seviyorum. Ve yazmanın da zamanla geliştiğini düşünüyorum. İlk yazılarıma baktığımda net olarak görüyorum bunu. Demek ki yazmak da emek verdikçe ve zamanla gelişiyor. Bu sebeple sürekli yazmaya çalışıyorum olabildiğince. Ama çok da vakit alıyor. En basit bir yazıyı bile yazmak 2-3 saat sürüyor. Zor iş yani :) ama pes etmek yok ;)
    ilk zamanlar böyle bi çekingenlik de oluyor. Kimse okumaz inşallah diyorsun, sonra alışıyorsun buralara. Okunmak istiyorsun tabi, yorum bırakılsın istiyorsun ama olmasa da olur diyorsun. Kendin için birşey yapma hissi baskın çıkıyor yazarken, bu sebeple kimse okuyup yorum bırakmasaydı da memnunum ben yazmaktan.
    Eğer bir wordpress hesabı açarsan sevdiğin blogları "reader" yoluyla takip edebilirsin. Blog yazman şart değil yani. Sevdiğin blogları kolayca takip edersin böylece. Benim yorumlara hemen cevap verebilmem de bu sayede oluyor ;) wordpress app'ı sağolsun, hemen bildirim geliyor, ben de cevap yazıveriyorum hemen telefondan ;) hangi ortamda olduğum farketmiyor dolayısıyla. Ama dizi izlemek öyle değil. Özel bi zaman ayırmam gerekiyor ona. Hele de ezel gibi hiçbir anını kaçırmak istemediğim bir dizi ise bu... Bir de birinci sezon ile birlikte ezel karakterinin masumiyeti de bitti gibi geldi bana. Belki ondan biraz ara verdim izlemeye. Yani önceden ne yapsa mübahtı ama bahar'ın ölümüyle dengeler değişti bence.

    YanıtlaSil
  61. Herşeyi hesaplı yazıyorlar. Bu özelliklerini çok seviyorum ben de ;) öylesine izleyip geçemiyorsun.

    YanıtlaSil
  62. Elimi çabuk tutmaya çalışacağım :)

    YanıtlaSil
  63. Ezel zaten hiç masum değildi ki masum olan Ömer(İsmail Filiz) idi.Ayrıca Bahar'ı Ramiz'in düşmanı Kenan Birkan(Haluk Bilginer) öldürdü.Ezel'in bir suçu yok... Bak sana 4.bölümdeki konuşmayı yazıyım anlarsın:

    Yanlışın var yeğen sen değilsin onu seven Ezel değil Ömer seviyor onu hala
    Ömer öfkeli ömer çaresiz
    Çünkü yanlışın var yeğen Ömer'i onlar öldürmedi Ömer'i ancak sen öldürebilirsin
    Ömer'i öldürme vakti Ezel çünkü Ezel'in yapmak istediği şeyi Ömer yapamaz yeğen
    Çünkü Ömer merhametli Ömer'i öldür ki intikamını alabilesin

    http://www.youtube.com/watch?v=jBBlNQltMe0

    YanıtlaSil
  64. Kastettiğim ömer evet :) Tabiki ömer öldürmedi ama onun intikamı üzerinden kurban edildi bahar...

    YanıtlaSil
  65. en sonki 4.bölümde ne yapmak istiyorsun?intikamımı almak.nasıl?.herşeyimi aldılar bende herşeylerini alacam onlardan.nasıl?yavaş yavaş, en zayıf noktalarını arayıp bulacam aralarına girecem,onların güvenlerini kazanacam,onların kalplerini kazanacam,sonra(yumruğu masaya basar) konuşması deışses olarak geçmişti ama finalde görüntü olarak gelecek ve konuşmanın devamı da olacak...Ordan sonrasına dikkat et finali çözmek için.

    Özellikle son sahnedeki konuşmalar ve Ali-Ezel konuşmasına...
    Birşey daha:Ezel 14.bölümüne kadar Show,14 den sonra ATV'de yayınlandı üstteki Show amblemi biraz Suskunlar havası vermiş olabilir...
    Hadi Eyvallah

    YanıtlaSil
  66. Ezel'de her bölüm hikayeyi aşırı fazla değiştirecek olay olmamasına rağmen sıkıcı değildi hiç...

    Ama ileride sıkıcı ve gereğinden fazla yavaş bir bölüm görürsen sonunun fena olcağını bil...

    YanıtlaSil
  67. Kerem Deren ve Pınar Bulut'un yazdığı dizide masum kalan karekter olması mümkün mü?Hele de başrolse?Pınar BULUT Ezel ilk işi olmasına rağmen Kerem DEREN de Ezel 6 bölümlük Sınıf'tan sonra ilk adam akıllı dizisi olmasına rağmen Türkiye'nin en iyi dizisini yaptılar helal olsun.Zaten Ezel'i bayrama kadar bitirip Sınıf'ı da izlerim.Uçurum'u Kerem Deren'in yazdığını bilsem izlerdim ama bittikten sonra izleyeceğimi sanmam.20 Dakikayı ise geç öğrendim ve zaten yavaşmış son 22-24 ve finali yeterlidir bana... (Gece Gündüz jeneriğinde ve çoğu sitede Gece Gündüz dizisinde Kerem deren'in ismi yok demekki çok geri plandaymış yoksa o da iyi olurdu...)

    YanıtlaSil
  68. yani eğer fazla çaresiz ve fazla yavaş görürsen ezeli sersem sersem görürsen bir bölüm ezeli sonunnda birşey yapacağını ve o öfkenin çaresiz bir adamın öfkesi olmadığını, istediğinde herkese ulaşabilecek adamın öfkesi olduğunu bil.Blog açtım wordpress den ama nasıl takipçi kazanılıyor?nasıl mesaj atılıyor?yorumlarıma nasıl bakabiliyorum? birşey bilmiyorum yardımcı olursan. yani yazarsam yazdığım yazıları kaç kişi okumuş, veya nasıl takiipçi olur vb. şeyler işte...

    YanıtlaSil
  69. Gece Gündüz süper bi diziydi ama kıymeti bilinmedi. Uçurum da kutlu ve felicia aşkı için bile izlenmeye değer bence. Dizi final yapmadan bitti ama 20 Dakika'da kerem deren onların hikayesini de tamamlayarak güzel bi jest yaptı bize.

    YanıtlaSil
  70. Takipçi kazanmak biraz zaman alır. Bi formülü yok benim bildiğim :) blog adresini sosyal medyada paylaşmak bi yol olabilir. sitenin kullanımı ile ilgili detaylar için de biraz karıştırman lazım siteyi. Uygulamasını da indirirsen yorum vesaireyi daha kolay takip edersin. Ayrıca yeni bi takipçin olduğunda veya yorum yapıldığında da mail geliyor zaten.

    YanıtlaSil
  71. 2 veya birden fazla senarist olan diziler nasıl yazılıyor merak ediyorum sıra sıra mı, birlikte mi yani bir bölümü biri tek başına mı yoksa sırası mı var bunun...

    uçurumda da bir tetikçi olduğunu biliyorum... ATIL

    o da temmuz gibi mi?

    senaryo yapımcısı:beril köse
    proje ve senaryo:kerem deren
    bölüm senaryosu:özlem yılmaz bunlar finaldeki jenerikten uçurumun...


    özlem yılmaz kim? bu kadın mı?

    https://www.google.com.tr/search?q=%C3%B6zlem+y%C4%B1lmaz&hl=tr&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=C_dLUqy-LOWi4gSFwIGQBg&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=677&dpr=1#facrc=_&imgdii=_&imgrc=etipIelCyD3zhM%3A%3B5Kv6dOI63owjaM%3Bhttp%253A%252F%252Fkacakdizisi.biz%252Fwp-content%252Fuploads%252F2013%252F08%252FKa%2525C3%2525A7ak-Dizisi-%2525C3%252596zlem-Y%2525C4%2525B1lmaz.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fkacakdizisi.biz%252Fozlem-yilmaz-nurgul-hakeri%252F%3B250%3B374

    YanıtlaSil
  72. konu aşka gelmişken ezel de ikinci sezondaki ramiz-selma-kenan aşkı ve hüznü efsane...

    YanıtlaSil
  73. fotoğrafınızdan türbanlı olduğunuzu çıkardım ama yanılıyor da olabilirim... :)

    sanırım.nasıl desem popüler birisisiniz yazılarınızdan okuduğum kadarıyla.yani amerikaya gitmek(biz en fazla yutdışına gidip geliyoruz),yoğun iş temposu,televizyonda hayran olduğun yada adını sen koy Arda’nın Mutfağı sunucusuyla leblon'da yemek(biz olsak değil yemek bir konuşmayı çok görür havalanırlar)tabi ben yapmam internetten böyle bir şey ama yapsam Nelly Karpova'ya yapardım tabi gerçek anlamda aşk değil benimki hayranlık sadece...

    yani şuraya bağlıyacam kerem deren ve pınar bulut'u tanımıyorum ama dizilerine hayran kaldığım için şu ana kadar internette en fazla üzerinde konuştuğum insanlar oldular, sen bilirsin o hayranlık duygusunu.hiç görüştünüzmü ikiliyle veya biri de olabilir kd ve pb. ?

    geç öğrendim; suskunlar ezelin özentisi demek;ben de özledim leyla ile mecnun'un özentisi demek kadar saçma... ama nerden bilebilirim senaristlerin aynı olduğunu... keşke bunu suskunlar bitmeden önce anlasaydım da önyargısız izleseydim :(

    YanıtlaSil
  74. Turbanli degilim... Arda ile yemek de yiyemedik :)) biz o gun gittik mekana arkadaslarla... kendisi o gun gelmedi ama :) gelseydi bi tanisacaktim sadece... isin diger kismi tamamen geyik yani :)) amerika, işim dolayisiyla oldu gibi oldu... tubitak bursu ile gittim... kerem deren ve pinar bulut meselesine gelince keske tanisaydim ama tanimiyorum maalesef :( ama senaristlik kurslarinda misafir hocalik yapiyorlar diye biliyorum... belki bi gun tanisma firsatim olur...

    YanıtlaSil
  75. sormadım zaten ama fotonuzdan öyle gözüküyor...

    bu arada ezelde birçok bölümde mantık hataları var ve bazı mantık hatalarının bölümünü araştırdım mahkumun boğazının kötü adamlar tarafında kesilip alinin elini kolunu sallaya sallaya ifade bile vermeden çıktığı çıktığı bölüm ile ezelin azadı arayıp telefonu aliye verdikten sonra çıkıp bi' sonraki sahnede aynı telefonla konuşması 63.bölüme ait dikkat edersen görürsün.diğer hatalar da zaten yazılı bölümleri... :)

    ama dediğin gibi işleri çok zor ama 68'de böyle hatalara yer yok.68'i izlerken dikkat et eyşanın isteği üzerine bir mektup yazılıyor yani kaçırırsan bunu hata sayabilirsin.birde ilerike bölümlerde göreceksin kenan ailesini ölü göstererek soyadını değiştirdiği için bkz: e senin başka kimsen yokki... şimdi anlamıyosun ama 68 i izledikten sonra okursan anlarsın yani spoiler vermeden anlatmaya çalışıyorum izledikten sonra oku tekrar... :)

    İnşallah kerem ve pınar bulut bu yazıları görmüyolardır senin dediğin gibi çekingenlik oluyor kimse okumaz falan diyosun İnşallah...
    nasıl gidiyor? :))))))

    YanıtlaSil
  76. Ezel dizisinde Kerpeten Ali' nin gençliğini canlandıran oyuncu kahverengi gözlü, fakat günümüze dönüldüğünde nasıl oluyorsa, mavi gözlü oluyor. Yoksa bizim Kerpeten renkli lens mi takıyor ?


    Yüksel AYTUĞ:


    Cezaevinde bir cinayet işlenecek, maktulün açık görüşte konuştuğu kişiyi araştırmadan, soruşturmadan, ifadesini bile almadan salıverecekler, öyle mi? Dünyada olmaz!

    Şimdi de ortaya Ramiz Dayı'nın hayaleti çıktı! Umarım Lost'un finaline benzer bir durumla karşılaşmayız. (karşılaştık) :)

    YanıtlaSil
  77. Ezel'in yeni sezon ilk bölümlerine göz gezdirirken şunu fark ettim: Ramiz ile Kenan'ın ilk karşılaşmalarında, Kenan arkadan bağırıyor, "Dur, daha tanışmadık, tanışalım Ben Kenan, Kenan Birkan" diye. Halbuki o zamanlarda Birkan soyadını henüz almamıştı, soyadı Uğurlu idi.

    Korhan Açıkkapı adlı okurumuzun tespiti: Ezel'de Kenan, Ramiz Dayı'yı terkederken, ağabeyinin onu aldığı Amerikan arabasının plakası 3 harfliydi. Ama 1976'da henüz üç harfli plakalar yoktu


    bir bölümünde 1960 yılına gitmişti orda hani futbol oynuyorlardı işte ordaki topun üstünde nike total 90 yazıyordu 60 lı yıllarda bu top???? bence mantık hatası...

    YanıtlaSil
  78. ayrıca 63 de ezel kafasına sıkacak (tabi bu işin içinde de bir çapanoğlu var) önce kan sağ tarafında silah sol elinde sonra flashback yapıldığında da silah sağ elinde kan sol tarafında ve ikisinde de silahla kafadaki kan tarafı farklı insan sağ eliyle mi sol tarafa ateş eer?diyelimki bu oyun çocuk d farketmedi peki ya kanın önce sağ sonra sol tarafta olması?ayna falan da var orada ama dikkat ettim aynadan kaynaklı değil sen yinde e geldiğinde bi bak :)

    YanıtlaSil
  79. 63' geldiğinde bak ama :)

    YanıtlaSil
  80. Ali Yücel Küçük kerpeten alinin gençliğini oynamıştı 54 de siyah beyaz olduğu için kahverengi gözüktü ama araştırdım yeşilmiş...

    YanıtlaSil
  81. Dizi iyi gidiyor ama yorumlarina yetisemiyorum artik :))

    YanıtlaSil
  82. pardon ya alinin gençliği yeşil gözmüş hep yüksel aytuğun yüzünden en çok sevdiğim diziyi hata aramadan izleyemiyorum.tespit yaptım derken ele vermiş kendini sepya renk kullanılır geçmişe gidildiğinde ondan kahverengi gözükür ama yeşilmiş...

    63.bölümdeki ezelin kafasına sıkmasından sonra kan ve silahın yeri dikkatli bakıldığında aynı sadece ayna yanılması imiş.aynanın karşısına geçip denedim benim bok yemem kusura bakma... ne güzel işte boşa yazmakdan iyidir ama haklısın ya her gördüğüm tespiti buraya yazıyorum ...

    YanıtlaSil
  83. mümkünse tüm yorumlarımı sil ilk yazdığım ezeli mutlaka izlemen gerek yorumu kalsın ? mümkünmü ?

    YanıtlaSil
  84. http://www.youtube.com/watch?v=HdgvLjdMk2M olmamış bu! olmuşmu?

    YanıtlaSil
  85. senden son bir isteğim var.uçurum dizisinde de oynamış ve ezel'de selma hünel'in gençliğini canlandırmış zeynep köse bizi şarkılarıyla mest etti ama bu ses acaba gerçekten zeynep köseye mi ait?bir şarkının altında ''şarkıyı söyleyen:Suna Ulukaya'' yazıyor yani eğer o şarkıyı Suna Ulukaya söylemişse diğer Selma Hünel şarkılarını da o söylemiştir.Sen Uçurum'dan sesini tanırsın bir kaç şarkı atacam Zeynep Köse mi yoksa Suna Ulukaya mı cevapla lütfen süper bir sesi var rolü oynayan Zeynep Köse de ses kime ait?

    http://www.youtube.com/watch?v=pb-1repQ03U

    http://www.youtube.com/watch?v=sxK15Y4w_U0

    http://www.youtube.com/watch?v=pfkzWKdjG-k&list=RD027riy3vkN41w

    http://www.youtube.com/watch?v=yZRPFnzJ_mY

    lütfen cevaplayın önemli

    YanıtlaSil
  86. Suna Ulukaya'nın sesi olduğu belirtilmiş birçok yerde...

    YanıtlaSil
  87. pınar bulut yaz ve bu yazıya gir.yorumları oku ve çok yazmışım diye hayıflan.arkadaşlaına bildirim gidiyorsa ayıp da olur.1 hafta sonra aynı şeyi yap ve o yazıyı yerinde bulama sonra otrup kara kara düşün benim ezelle ilgili bir final yazısı vardı çoookk uzun ne yapsam hepsi boşuna mı gidecek hem yazdığım o kadar şey sadece o yazıya hazırlıktı.hem ezel yazısını da merak ediyorum de.Sonra da düşün...acaba ben fazla yorum yaptım diye mi oldu, o kadar yazısı benim yüzümden mi ziyan oldu diye...sonra ekşi sözlükde paylaş final tespitlerini...
    günlerce aynı şeyi yap.sonra bir gün wordpress değil de bloggerde rastla sonra bunları yaz ve klavyen şunları yazsın:burda mısın?yazdıklarımı okudun mu?neden wordpress hesabın kullanılabilir değil?yaşıyor musun? ben final tespitlerimi paylaşabilecekmiyim acaba?yazı ne zamana?kaçıncı bölümdesin?ben bu yazıyı blogger.com denen sitede okuyorum nerede aktifsin,senmi aktardın yoksa tüm blogların yazısı otomatik olarak mı geçiyor? sonra cevaplıyım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cesur merhaba :) blogum wordpress tarafından kapatıldı... suspend oldu yani... son yazdığım yazılar reklam içerikli bulunduğu için sanırım... ben de mecburen buraya taşımak zorunda kaldım blogu... ama bu sefer de fotoğraf içerikleri yok oldu... bunca yıllık emeğim hiç oldu bir anda... biraz asabım bozuldu haliyle... sanırım buradan yazmaya devam edeceğim... yaşıyorum yani :) ezel'e epey ara verdim... 45.bölüm'deyim hala :( ikinci sezon biraz yavaş gidiyor nedense... ilk sezonki heyecanım yok diziyle ilgili... ama bitireceğim elbet ;)

      Sil
  88. ekşi sözlükte kimse görmesin ilgilenmesin :)

    YanıtlaSil
  89. hep yüksel aytuğ yüzüden ezeli mantık hatası aramadan izleyemiyorum arada aklımda kalan bölümlere bakıyım diyorum zehir oluyor.yavaş gitmen daha iyi ezelin çok karışık ve ağır konusu var.ama şimdiden sana en çok üzüleceğin ve ağlayacağın (sıuskunlarda olduğu gibi ağlarsan) bölümü söylüyüm: 65.bölüm benim en çok üzüldüğüm bölüm pınar bulut da bir röportajda 65 e çok üzüldüğünü söyleyince kerem deren yooo ben orda da rahattım dediği için cani bile demiş.neyse şimdilik bu kadar ama bu bölümler kötü gibi gelebilir ama değil özellikle 62.65.67.68.69.70 ve 71 harika 54 ve 56 ya da dikkat et 54 aşırı dram ve çareszillik içerir 56 da aşırı zeka orantısız zeka... fotoğraflara gelince linki adres çubuğuna yapıştırılabilir sorun yok yani...

    YanıtlaSil
  90. mesela:54 de alinin gençliğinin gözünün kahverengi olduğunu söyledi ama yeşilmiş geçmişte sepya olduğu içinmiş.bende aradım ve birşey bulduğumu sandım o da ayna yanılmasıymış burası da boş yorumlarla doldu kusura bakam şimdilik bu kadar...

    YanıtlaSil
  91. inan final o kadar kafama takıldı ve o kadar yazdım ki boşa gitmesini hiç istemiyorum en azından birinin okuduğunu bilmek isterim.bir daha böyle bir durum olunca cesur_47@windowslive.com adresine haber ver.ben msn kullanmadığım için şuanda başkasında o msn ama şifresini biliyorum arada giriyorum zaten olmaz ama yazıyı görsen ''yuh hayvan ne yazmış'' diyeceksin. bu arada ben de özledim :) nasıl?

    YanıtlaSil
  92. "ben de özledim" birinci bölümüyle bütün "leyla ile mecnun" severleri fethetti bence... ama sonrası için çok umutlu değilim açıkçası... pek izlemek gelmiyor içimden... ama serkan keskin için bile izlenir tabi :)

    YanıtlaSil
  93. çok yazdım bunu da yazıyım artık yazmıcam diyorum ama bi yorum yapıyon cevap vermemek olmaz.final kurgu olarak süperdi ama 103 bölüm boşa gitti karekterlerin ölmesi üzücüdür ama ya hiç olmaması?ilk 2 bölüm biraz durgundu vedalar edildi 3 ve özellikle 4 süperdi 5.bölüm fragmanında da at adamı gördük.bundan sonra tempo fazla olacak 4 de olduğu gibi İnşallah.Müzikler ayrı bi harika.suskunlar,uçurum,20 dakikdadan girdik leyla ile mecnun ve ben de özledimden çıktık behzat ç.ve işler güçlere girmeden ezel yazısına kadar görüşürüz :)

    YanıtlaSil
  94. ayrıca ben en çok #kralburakaksak ı seviyorum.serkan keskin ile ismail abi arasında uçurumlar var bu da onun rofesyonelliğini gösterir.senaristler her zaman farklıdır bende.senaristinin kıymetini en çok lm ailesi bilir.

    YanıtlaSil
  95. medcezir izlemekten yorgun düştüğüm için izlemek istemiyorum desene sen şuna özetler ve reklamlarla birlikte 1 saat 25 dakkalık diziyi 3.5 saatte veriyolar.bende özledimin süresinden kesiyolar ve çoğu sahneyi kesiyolar ben de özledimden. sebebi reyting ...

    YanıtlaSil
  96. SUSKUNLAR İLE UÇURUMU KAÇIRMADAN İZLERDİM ÇOK DUYGUSAL VE İYİLERDİ.EZELİ İSE MERTİN ÖLDÜRÜLDÜĞÜ BÖLÜME KADAR İZLEDİM SONRA İZLEMEDİM MAGAZİNDE EZELİN Bİ KAÇ BÖLÜM SONRA BİTECEĞİNİ ÖĞRENİNCE 60.BÖLÜMLERİN ORTASINDAN İZLEDİM AMA OLAYLARI KAÇIRDIĞIM İÇİN SIKILARAK İZLEDİM.MERTİN ÖLÜM BÖLÜMÜNDEN SONRASINI BELKİ İLERİDE İZLERİM ŞUAN YOĞUNUM.ARKADAŞIN BAHSETTİĞİ 68'İ BİLMEM AMA BİR DÜĞÜN BÖLÜMÜ VARDI AVANTAJ İKİ TARAFA GİDİP GELİYORDU BÖLÜMÜN İSMİ MÜKEMMEL BİR CİNAYETTİ ŞUAN BAKTIM OYMUŞ.BİRDE MERTİŞN ÖLDÜĞÜ BÖLÜM KUMAR MASASINDA AVANTAJ İKİ TARAFA GİDİP GELİYORDU O DA İYİYDİ KEŞKE İZLESEYDİM AMA ÇOK KARIŞIK OLAY ÖRGÜSÜ VARDI.20 DAKİKAYA GELİNCE HERŞEYİ İYİYDİ KENDİSİ BEKLENTİLERİ KARŞILAMADI.AMA UÇURUM VE SUSKUNLAR İLK SEZON ÇOK İYİYDİ.EN İYİSİNİ DİYEMİCEM AMA BU SENARİSTLERİN Bİ DAHAKİ İŞİNE KADAR SEVDALUK İZLERİM BEN. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler yorumun için... bu arada Kerem Deren'in filmi 14 Şubat'ta vizyona giriyor ;)

      Sil
  97. Dört gözle bekliyorum.Eminim çok güzel olacaktır.Twitterda çok heyecanlı olmasını öğrenmek şaşırttı.Ne iş yapsa izlenir dediğim senaristlerden. cevabın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  98. ezel 68.bölümdeki mektup eyşanın kenana okumasını söylediği mektuptu yani bende ilk izleyince kenan öylesine yazdı nerden tahmin ettilerki dedim ama dikkatle izliyince eyşan diyor onu okucaktı düğünde eyşan diyor bende bikaç kelime etmek istiyorum filan. ezeli bitirmenle burada yazdığım herşey manaya kavuşmuş oldu.bu son yorumum çok iyi davran kendine. kerem deren seneye yeni iş yapacakmış.umarım pınar bulut da olur.

    YanıtlaSil
  99. merhaba ben cesur. senle o kadar güzel şey paylaştık, son bir haber vereyim, önce suskunları izledim, sonra 20 dakika, ardından mesafeli olduğum uçurumu da izlemeye başladım. suskunlar ve 20 dakikayı en baştan bitirdim ama uçurumda 12 deyim, 1 haftaya o da biter ve tüm işlerini izlemiş olup yeni 3 diziyi bekleriz. sen ''uçurum sadece kutlu ve felicia aşkı için bile izlenir'' demiştin. bence sadece kutlu için bile izlenir. enis arıkan nasıl oyunculuk o öyle? suskunlar da sandığımdan iyiymiş. 20 dakikada ise erkeksi iş görüntüsünden kurtulmak istemiş pınar hanım. o kadar muhabbetimiz oldu, bunları da haber vereyim dedim. bu arada hiç sormadın, 22 yaşında öğrenciyim. hadi esen kalın aslı hanım... bu ebedi olarak son yorumdu... dediğim gibi çok şey paylaştık bunu da diyim dedim.

    YanıtlaSil