Youtube

Instagram

29 Ekim 2011 Cumartesi

biri "KONSEPT" mi dedi? #5

Fotoğraf https://tr.wikipedia.org adresinden alınmıştır.

dün akşam bir çocuk sevdim isimli diziyi izliyordum... her ne kadar doğru dürüst izleyemesem de bu diziyi epey beğendimi söylemek isterim... dolayısıyla izlemekten keyif aldığım türk dizileri arasına bu diziyi de eklemiş bulunmaktayım... vatana millete hayırlı olsun =)

gülçin santırcıoğlu
Fotoğraf http://galeri.uludagsozluk.com adresinden alınmıştır.

dün akşamki bölümde gülçin santırcıoğlu'na rastlayınca hemen aklıma kendisini ilk izlediğim film olan türev (2005) geldi... bu arada gülçin santırcıoğlu'nun dizide oturduğu evi, ben ifsak 159.dönem kadırga gezisinde fotoğraflamıştım =) bu gereksiz bilgiyi de verdikten sonra gelelim filme =)

Fotoğraf http://turkfilmlistesi.blogspot.com/ adresinden alınmıştır.

türev çok enteresan bir filmdi... hani insanın yüzüne tokat gibi inen filmler vardır ya... öylesi bi filmdi bu da... izleyeli uzun zaman oldu ama hep iyi anarım ben bu filmi... beste bereket'i de ilk bu filmle tanımıştım... hatta bu film beste bereket'e en iyi kadın oyuncu kategorisinde altın portakal da getirmiştir... filmin flaş lafı ise şudur:

"gerçek yalanların türevidir..."


Fotoğraf http://www.beyazperde.com adresinden alınmıştır.

türev deyince aklıma aynı zamanlarda çekilen bir başka türk filmi kader (2006) geldi... bu film zeki demirkubuz'un başyapıtıdır bence... türev herkesin beğeneceği tarzda bir film değil ama kader için aynı şeyi söyleyemeyeceğim... yine herkesin beğeneceği tarzda bir film gibi durmasa da çok beğeneceğinize garanti veriyorum ;) ama duygusal anlamda ağır bi film, onu da baştan söyleyeyim... filmi çok uzun zaman önce izlemiş olmama rağmen bekir (ufuk bayraktar)'in uğur (vildan atasever)'a olan tabiri caizse köpekler gibi aşkı hala net olarak aklımdadır... özellikle filmin son sahnesi de çok vurucu olmuştu benim için... bak şimdi tekrar izleyesim geldi filmi =)

Fotoğraf http://www.milatdizisi.org/ adresinden alınmıştır.

ufuk bayraktar'a gelince kendisi zeki demirkubuz'un keşfi şahane bir oyuncudur... zeki demirkubuz onu babasının kahvehanesinde çalışırken keşfedip oyuncu olmaya ikna etmiş ve bekleme odası filminde rol vermiştir... sonrasında da kader filmi ile başrolü kendisine teslim etmiştir... bekleme odası da çok ilginç bir filmdir... tavsiye olunur ;) ama dediğim gibi kader benim favori zeki demirkubuz filmimdir ;)

Masumiyet : Afis
Fotoğraf http://www.beyazperde.com adresinden alınmıştır.

bir de yine zeki demirkubuz'a ait masumiyet (1997) filmi var... zeki demirkubuz, kader filminde aslında bu hikayedeki oyuncuların gençlik yıllarını anlatmış... kader filminin senaryosunu da haluk bilginer'in masumiyet filmindeki bir sahnesi üzerine yazmış... işte o muhteşem sahne ;)


ama maalesef ben bu filmi izlemeyi atlamışım =( şimdi ilk iş masumiyet filmini de izleyeceğim ;) -edit: izledim- bekir (haluk bilginer)'in masumiyet filminde dinlediğimiz hayat hikayesini bir de kader filmindeki gençlik halinin ağzından dinlemek için şu videoyu, yine gençlik halinin ağzından diyarbakır'a (kader'de kars'a) gidişi ve kaderini anlattığı sahneyi izlemek için de şu videoyu izleyebilirsiniz ;)

Fotoğraf https://tr.wikipedia.org adresinden alınmıştır.

kader filmi ile ilgili görselleri araştırırken oyunculara da tekrar bi gözattım... bi de ne göreyim, meğer engin akyürek de bu filmde rol almış =) o kadar uzun zaman oldu ki unutmuşum bu detayı... gerçi o zamanlar hayranı olmadığım için aklıma yazmamış da olabilirim =) neyse konu kendisine gelmişken onunla ilgili de bir iki şey söylemek isterim... ne zamanki fatmagül'ün suçu ne? dizisinde oynamaya başladı, işte o zaman gözümdeki yeri tamamen değişti... önceleri hiç dikkatimi çekmezken şimdilerde kerim karakteri ve tipiyle gönlümde taht kurmuş durumda =) ardacığım alınmasın ama :P

kader filminde oynayan bir başka tanıdık yüz ise uçurtmayı vurmasınlar (1989) filminde küçük barış'ı canlandıran ozan bilen... kader'de de zagor'u canlandırıyor... bakınız hiç değişmemiş değil mi? =)

ozan bilen
Fotoğraf http://www.itusozluk.com/gorseller adresinden alınmıştır.

8 yorum:

  1. Aslım konsept yazılarını yazdığından beri kendini buldun resmen :) ben bu filmler arasında yalnızca Türev'i izlemişim, gülçin santırcıoğlu'nu ilk orda gördüğümü bile unutmuşum, hatırlayınca "aaa evet di mi" diye tepki gösterdim kendi kendime :)
    masumiyet için verdiğin ilk videoya vuruldum, çok merak ettim filmi, bir ara mutlaka izlemeli. Haluk bilginer yine coşturmuş...

    eline sağlık Aslım şahane yazmışsın, senin o zengin dizi-film repertuarın konsept yazılarını okurken daha da bir ortaya çıkıyor ;)

    YanıtlaSil
  2. Yazıyı okudum vieoyu izledim darma duman oldum! ne konseptmiş ama:)
    Kader filmi başlı başına olay, aşk ne demek aşkın içine düşmek ne demek KADER ne demek KADERİN AĞLARI ne demek feleğin kahpeliği hepsinin açıklayıcı deşici sözlüğü gibi bir filmdir. Yeniden izleme isteği geldi aslen sıkıcı gibi olsa da film her karesi ayrı hikayedir. Kars'taki sahne çocuğun hayatı ve kaderini tanımlayışı dedim sırf bunun için bile yeniden izlenir.

    NOT: bir çocuk sevdim televizyonda izlediğim tek dizi birçoklarını bıraktım ama kızsam da artık daha hızlı ilerlemeli yeter desem de bir bakmışım elimde çiğdem yanımda taze demlenmiş çayım dizinin başlamasını bekliyorum.

    Öyle işte darma duman ettin beni bu hafta masumiyet izlenecek tamamdır:)

    YanıtlaSil
  3. güzel yorumların için sağol sevgim ;) konsept yazı yazarken ben de çok iyi hissediyorum kendimi =) hatta sırf böyle bi blog mu açsam deyip sonra "aman boşver" diyorum =) ama kafam hep konsept yazıya çalışıyor artık =) dün diziyi izlerken bunlar geçti aklımdan... sıcağı sıcağına yazıya döküverdim ben de =)

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim tarihciğim ;) senin de belirttiğin gibi sıkıcı gibi duran "kader" filmi hakikaten bir başyapıt ;) bende de yeri ayrı bu filmin...

    kızmakta haklısın... diziler artık öyle bir hale geldi ki sadece reklamlarını bile izlesen takip edebiliyorsun =) ben de her hafta düzenli takip edemesem de sevdiğim 3-4 dizi var... kaçırdığımda reklamları ile yetindiğim =)) "bir çocuk sevdim" de bunlardan biri...

    haluk bilginer'in performansını gördükten sonra masumiyet'i ben de en kısa zamanda izleyeceğim ;) "nasıl kaçırmışım ben bu filmi" diye hayıflanıyorum =(

    YanıtlaSil
  5. konudan konuya geçmek diye işte buna derler :)

    YanıtlaSil
  6. acaba kategorinin adını "daldan dala" diye değiştirsem mi diye düşünmekteyim =)))

    YanıtlaSil