Youtube

Instagram

27 Kasım 2011 Pazar

biri "KONSEPT" mi dedi? #6

geçen gün televizyonda demet sağıroğlu'nun arnavut kaldırımı isimli klibine rastladım... sene 1994... ne severdik bu şarkıyı ve klibini değil mi =) eski şarkılar bi başkaydı hakikaten... hele 90'lar türkçe pop efsane şarkılarla dolu...

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=zQ7HCI_J55g&w=420&h=315]


gördüğünüz üzere klipte esas oğlanı cenk ertan oynuyor... ben çok beğenirim kendisini =)

Çemberin Dışında Cenk ErtanFotoğraf http://www.dizifilm.com adresinden alınmıştır.


onu görünce hemen aklıma kendisini ilk izlediğim dizi olan haziran gecesi gelir... favori eski dizilerimdendir haziran gecesi... çılgın gibi izlerdim =) cenk ertan'a olan hayranlığımın da etkisi büyüktü tabi bunda =) bir de muhteşem gökhan kırdar şarkıları tabi... hatta önceleri bu diziye ön yargılı yaklaşmıştım... ama muhteşem yağmur şarkısı kulağıma çalındıkça şarkıyı dinlemek için dizinin başına geçer olmuştum =) başına geçtiğim o kısa anlarda da dizi hikayesiyle içine çekivermişti beni... ve sonrasında da kaçırmadan izlemiştim...

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=8c7CnbXZJag&w=420&h=315]


malum dizinin başrolünde özcan deniz oynuyordu... kendisini seversiniz sevmezsiniz o ayrı ama şimdi konu kendisine gelmişken neredesin firuze'den bahsetmezsek olmaz...

Neredesin Firuze 2004 filmFotoğraf http://www.filimadami.com adresinden alınmıştır.


ezel akay'ın ilk yönetmenlik denemesidir bu film... ben çok düşük bir beklenti ile gitmiştim filme... ama filmden çıktığımda tamamen değişmişti fikrim... çok beğenmiştim... ezel akay çok iyi iş çıkarmıştı... o günden sonra ezel akay'ı da sıkı takibe aldım tabi... sonraki filmleri hacivat karagöz neden öldürüldü? ve 7 kocalı hürmüz de çok güzel filmlerdi... sadece bu 3 filmi yönetmiş olsa da, ezel akay benim için belli bir tarzı olan başarılı bir yönetmendir... bu ara sesi soluğu da çıkmıyor kendisinin... bi film çekse de izlesek =)

neredesin firuze filminin müzikleri de ayrı bir olaydı... filmin çok ses getirmesinde bu muhteşem şarkıların da etkisi büyüktü kuşkusuz... soundtrack albümün tamamı sıkılmadan peş peşe dinlenilebilecek şarkılardan oluşuyordu... ama benim özellikle beğendiğim şarkılar şunlardı:

özlem tekin/kara sevda... müslüm gürses/sensiz olmaz... ragıp savaş & janset/yalnızım dostlarım... özcan deniz/ahirim sensin...

ahirim sensin... bu muhteşem neşet ertaş türküsünü çok güzel yorumlayan bir başka şarkıcı da gülay'dır... türküleri bir başka yorumlar gülay... hüzünlü sesi bam telinize dokunur âdeta... kendisinden dinlemeyi çok sevdiğim bir diğer türkü ise bir rumeli türküsü olan çalın davulları'dır... ama ben şimdi tüylerimi diken diken eden bir başka gülay şarkısı ile yazımı sonlandıracağım... içinde şiir geçen şarkılardan pek hazzetmem aslında ama bu şarkının özellikle şiir bölümü acayip dokunur içime...

"yalnız gördü ya, gelir bende kalır yalnızlık"...


[youtube http://www.youtube.com/watch?v=qUpMn5-PAKI&w=420&h=315]


hazır melankoliye bağladık =), bir niran ünsal bestesi olan şu şarkıyı da dinlemeden gitmeyin derim ;)


"yok bir sitemim... hayatta her şey kısmet... soldu gençliğim... ömrümü aşkla ziyan ettim... ağla gönlüm... nasip değilmiş vuslat... rahat uyu yar... sana hakkımı helal ettim..."


ben hakkımı helal etmiyorum ama neyse =)


çok sıktım sizi değil mi =) tamam gidiyorum =))

9 yorum:

  1. aha, şu anda şoktayım! o klipteki esas oğlan cenk ertan mıymış?! vay be :P bu arada o klip ne güzeldi değil mi? şarkı da ayrı güzeldi zaten...

    ezel akay'ın, nam-ı diğer ezop'un masalsı anlatımı benim de hoşuma gider, çok değişik bir tarzı vardır bu yönetmenin. ben en çok 7 kocalı hürmüzü sevmiştim sanırım. hacıvat ve karagöz de güzel filmdi.

    ellerine sağlık canım ^^

    YanıtlaSil
  2. evet ta kendisi =)) epey tıfılmış değil mi =))

    ezel akay ve masalsı tarz... ben de çok seviyorum onun tarzını ;)

    teşekkür ederim =)

    YanıtlaSil
  3. arnavut kaldırımını daha yeni dinlemiştim Aslım :) Hatta o kadar eskilere gitmiştim ki Tarkan'ın kıl oldum abi şarkısına kadar gelmiştim. şimdi burda Demet'i görünce gülümsedim ister istemez :)
    cenk ertan'da ne hoşmuş eskiden, şuanda da öyle-de.. gençlik bir başka tabi :)
    Haziran gecesin izlemedim ben :( ama yorumlarını keyifle okudum, yağmur şarkısı da harikadır. gökhan abiye selamlar :)
    ezel akayın neredesin fruze filmi çok güzeldi, çok değişik bir yorumu var adamın cidden, hacivat karagöz neden öldürüldü filmine hastayımdır misal. Yabancı bir arkadaşım benden film tavsiyesi istese herhalde ilk aklıma geleceklerdendir.
    gülay ablamda ayrı bir 90lar nostaljisidir, cesaretin var mı aşka'dan buralara kadar geldi... her türlü çok acıklı söylüyor ...
    "yalnız gördü ya, gelir bende kalır yalnızlık" çok güzel laf :)

    ellerine sağlık aslım, yine bizi ordan oraya sürükledin :)
    not: neredesin fruzenin afişini kopyalayamışsın, afiş yerine siyah fon var sadece

    YanıtlaSil
  4. ah cenk ah =))

    haziran gecesi'ni izle diyeceğim ama emin olamıyorum... mesela ben şimdi izlesem beğenir miydim acaba bilemedim =) ama izle yine de ;)

    ezel akay süper bi adam... basmakalıp bi yönetmen değil ;)

    gülay'ın sesi beni çok etkiliyor her zaman... son günlerdeki ruh halime de iyi geliyor =)

    not: asistanlığın için sağol sevgim =) o site hep problem yaratıyor... değiştiririm şimdi ;)

    YanıtlaSil
  5. not'umun sonuna gülen surat koymayı unutmuşum, azarlar gb olmuş :D :D :D :D ama anladın sen, çok neşeli şekilde söyledim ben onu :D

    YanıtlaSil
  6. ben de neşeli söyledim =)) problem yok sevgim ;)

    YanıtlaSil
  7. uvv ne kadar dolu bir yazı olmuş bu böyle nostalji yaptım ben de kendi çağımda. ben demet sağıroğlu'nun elleri kolları kınalı bebek diye bir şarkısı vardı onu hayal meyal hatırlıyorum, arnavut kaldırımını da pek hatırlamam çıktıktan baya sonra dinledim nostalji bölümlerinde :) şarkı klip 10 numara yau, cenk ertan'ı ise hiç tanıyamadım, ben de çok severim kendisini, haziran gecesini de fanatik izlerdim o adam için :) bu aralar da umutsuz ev kadınlarında oynuyor kendileri..

    ahirim sensin de ne güzel türküdür, hemşerim neşet ertaş'ın en sevdiğim türkülerinden.. bir de yalan dünyayı çok severim, gerçi hangi türküsü kötü ki :)

    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  8. sağol masalcım =)

    "kınalı bebek" şarkısı da ayrı bir efsanedir... onunla çıkış yapmıştı demet sağıroğlu... cenk ertan o kadar tıfıl ki klipte, tanınmayacak halde =)) umutsuz ev kadınları'nda oynadığını gördüm ama hiç izleyemedim...

    ne kadar güzel türkülerimiz var değil mi? böyle bir kültür mirasına sahip olduğumuz için çok şanslıyız ;) bende türkülerin yeri ayrıdır ;) çok severim türkü dinlemeyi...

    YanıtlaSil
  9. [...] bir tuhaf karışım olan klibini es geçmek olur mu? Ayrıca geçenlerde Aslı da yazmıştı; klipteki esas oğlanın Cenk Ertan olduğunu fark etmiş miydiniz?! Aslı sayesinde fark ettim ve [...]

    YanıtlaSil