Youtube

Instagram

16 Kasım 2011 Çarşamba

Eksi 10...

trt haber kanalında çok severek takip ettiğim bir program var... adı eksi 10... bir haber magazin programı... programda ABD'nin california eyaletinde yaşayan ve çeşitli başarılara imza atmış bilim adamı ve sanatçılar konuk ediliyor... ve onlarla yapılan keyifli röportajlar ekrana geliyor... bunun yanısıra california'da yapılan etkinlikler ve sokak röportajları da ekrana geliyor... sunucu ve muhabirler de çok sempatik =) ben programı izlerken bir türk olarak çok gururlanıyorum ve de aynı zamanda birşeyler yapmak için şevk ve istek ile doluyorum =) izlemenizi tavsiye ederim ;) pişman olmazsınız =) pazar günleri saat 13:15'te yayınlanıyor program... arda ile aynı saatte başlıyor ama neyse =))

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=gG6QhhH_RAM&w=560&h=315]


ben programı izlerken sürekli aklımda bir soru ile izliyordum... bu programın adı niye eksi 10 ??? bir gün programın web sitesine girmemle birlikte herşey netleşti =)

http://www.eksi10.tv


program los angeles merkezli bir program... web sitesinde de sağ üst köşede LA ile istanbul saatleri veriliyor... ve aradaki fark tam olarak 10 saat =) ve onlar bizden 10 saat geri olduklarından bir de eksi geliyor 10'un başına =) üstelik programın logosunda da saat var =)) oradan bile çakamadım durumu, yuh bana =)) çok zekîce düşünülmüş bir program adı değil mi? geç anlasam da =)) ben çok beğendim doğrusu =)

malum ben de yüzümü ABD'ye döndüm artık =) önümüzdeki yıl teksas'ta olacağım inşallah... açıkçası bu durum hem heyecanlandırıyor, hem de ufaktan korkutuyor beni =) ama bu programı izleyince ABD'den korkmuyorum resmen =)

kafanızda daha net bir fikir oluşması açısından yazıma programdan bir video da ekliyorum... bu videoyu özellikle seçtim çünkü mesleğimle de alakalı =) malum mikroskop başımızın tacı =)) videoda Prof. Dr. Aydoğan Özcan'in tarihe geçen buluşundan söz ediliyor... merceği olmayan mikroskop !!! evet evet yanlış duymadınız =) izleyin ve görün nasıl gurur duyulacak bilim adamlarımız var ;) iyi seyirler...

[vimeo id = 21460522]


dipnot: programın yayınlanan bütün bölümlerini hem web adresinden hem de http://vimeo.com/eksi10/videos adresinden izleyebilirsiniz ;) bu arada -klasik bir cümle olacak ama- yayında ve yapımda emeği geçen herkesin ellerine sağlık ;)


dipnot 2: bu yazıyı california aşığı arkadaşım elipı (korean version of elif ^^) ile şartlar öyle gerektirdiği için sık sık california'ya giden arkadaşım selin'e ithaf ediyorum =))

2 yorum:

  1. videoları izleyemedim, evde bebek var diye... izledikten ayrıca bir kaynatırız :D
    şu sıra senin her yazdığın beni duygulandırıyor, buarada da elipi ve celine'e ithaf etmişsin yazıyı :)))) umarım doktora tezinle sende harika işler başarırsın :D ianıyorum ben size :)

    YanıtlaSil
  2. sağol canım benim =) güvenini boşa çıkarmayacağız inş ;) benim de duygularım yoğun bu sıra, ondan böyle yazılar çıkıyor herhalde...

    YanıtlaSil