Youtube

Instagram

25 Ocak 2013 Cuma

SON (THE END) // AY YAPIM

twitter'da bir haber gördüm geçenlerde... bir türk dizisinin isveç'te 1 numara olduğundan bahsediyordu... merak edip tıkladım linke... ben yine türkiye'de çok rating almış bir dizi çıkar diye bekliyordum ama bahsettikleri dizinin son olduğunu okuyunca şaşırdım ve çok da gururlandım tabi...
fotoğraf www.sinematurk.com adresinden alınmıştır.

dizi prime time'da rating rekorları kırmış (benim okuduğum haberi bulamadım ama şu linkte de aynı haber var, merak edenler için)... ben de diziyi izlemeye karar verdim ve izlemeye başladım... diziyi bu haberden sonra izlemeye başlamam da benim ayıbım olsun tabi... "ben bu diziyi nasıl kaçırdım" diye çok dövündüm çünkü izlemeye başladıktan sonra...

aslında ben bu dizinin birinci bölümünü yurt dışına gitmeden önce biraz izlemiştim ama karambole gitmişti biraz... döndüğümde de devam etmiyordu ve herhalde rating alamadığı için kaldırdılar diye düşündüm... meğer yanılmışım... dizi zaten 25 bölüm olarak kurgulanmış... ne kadar karakterli bir dizi değil mi... biz alışık değiliz çünkü önceden ne kadar süreceği belli olan dizilere... türk dizilerinde genelde tutarsa gittiği yere kadar lastik gibi uzatılır senaryo... dizi bu bakımdan da tam not aldı benden...

şimdi gelelim diziye... henüz 7. bölümdeyim ve çok memnunum diziyi izlemekten... su gibi akıp gidiyor bölümler... heyecanla izliyorum her bölümü... sonunda ne olacak diye de meraktan ölüyorum bir yandan... dizinin künyesine bakacak olursak; ay yapım'a ait bir dizi... ay yapım'ın yaptığı diziler ortada zaten... fazla söze gerek yok... müzikler toygar ışıklı'ya emanet edilmiş yine ve çok da iyi olmuş her zamanki gibi... senaryo berkun oya'ya ait (berkun oya'yı oyuncu olarak da tanıyoruz bu arada... bakınız)... yönetmen ise uluç bayraktar (ilginç hayat hikayesini okumak isterseniz şuraya alalım sizi)... arka planda bütün iyi isimler bir arada neredeyse... ön plandakilere yani oyunculara bakacak olursak da orada da kadro sağlam... yiğit özşener... nehir erdoğan... erkan can... engin altan düzyatan... berrak tüzünataç... uğur polat (kudret)... ahmet levendoğlu (asım bey)... ülkü duru (feride)... levent can (cevdet)... sezai altekin (yorgo)... aylin aslım (selen)... yabancı oyuncular da var dizide... mehrnoush esmailpour (leyla)... philip arditti (majid)... martin turner (simon)...

dizide ufak tefek tarih hataları ve diğer başka pürüzler var ama dizinin geneli iyi olduğundan bunlar beni çok rahatsız etmiyor... ben çok sevdim diziyi... bazı dizilere çok fazla ısınırım ben, bu da onlardan biri oldu benim için...

dizi ile ilgili daha detaylı bilgiyi dizinin resmi web sitesi'nden bulabilirsiniz (14 dakikada son kılavuzu diye bir video bile var web sitesinde ama ben spoiler vardır diye açıp izleyemiyorum)... benim gibi bu diziyi kaçıranlardansanız izlemenizi şiddetle tavsiye ediyorum...

diziyi tamamladıktan sonraki yorumlarımı da eklerim buraya... bu arada lütfen spoiler vermeyin !!!

yazımı bir şarkı ile bitirmek istiyorum... diziyi izleyenler bilir... iran'lı sanatçı abbas mehrpouya'nın adı sık sık geçiyor dizide... işte dizide sürekli atıf yapılan şarkısıyla abbas mehrpouya...

sağlıcakla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder