Youtube

Instagram

28 Ocak 2013 Pazartesi

FITNESS BİLEKLİKLERİ // SAĞLIKLI YAŞAM

bugün şu yazıyı okumamla bu dünyanın içine dalıverdim... bakın egzersiz ve uyku takibi yapan (activity and sleep tracking) ne güzel cihazlar üretmişler... egzersiz ve uyku takibini ayrı ayrı uygulamalarla da yapabilmek mümkün tabi ama bunların aksesuar gibi takılabilen tek bir cihazda toplanma fikri harika olmuş bence... sadece mesafe ve kalori yakımını gösterdiği halde mapmyrun bile acayip motive ediyor beni... hele de bu cihazlardan birine sahip olduğumu düşünemiyorum bile... fitness canavarı olur çıkarım valla... yalnız bu tasarım harikaları pek de ucuz değiller tahmin edebileceğiniz üzere...
şimdi bu cihazlara yakından bakalım isterseniz...

...UP BY JAWBONE...
Görseller https://jawbone.com adresinden alınmıştır.

çok şık bir bileklik olarak tasarlanmış bu cihaz... öyle ki kimseyi bu bilekliğin sadece bir aksesuar olmadığına inandıramazsınız...

detaylı bilgi için sizi şuraya alalım... bu cihazın dezavantajı sadece ios ile uyumlu olması... türkiye fiyatı için bakınız...
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=l3xk48GsPIg&w=560&h=315]

...AMIIGO...
Görsel http://www.indiegogo.com/amiigo adresinden alınmıştır.

bu noktada hem ios hem de android ile uyumlu olmasıyla amiigo bir adım öne çıkıyor... bu özelliğiyle amiigo'yu daha çok beğendim ama tasarım olarak up by jawbone daha güzel olduğundan amiigo'yu ikinci sıraya koydum... amiigo'nun ayakkabıya takılan ekstra bir klipsi de mevcut... böylece alt beden haraketi de efektif olarak izlenebiliyormuş... ayrıca izlediği egzersizler arasında yüzme de var... detaylı bilgi için tıklayınız...

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=RJHJdonnvok&w=560&h=315]

...FITBIT...
Görsel http://www.fitbit.com adresinden alınmıştır.

son olarak yine ios ile uyumlu olan fitbit var... markanın egzersiz ve uyku takibi yapan ayrı ayrı cihazları olduğu gibi yine iki özelliği birleştiren bileklik versiyonu cihazı da mevcut... bir de wi-fi bağlantılı tartı sayesinde kilo takibi de işin içine katılmış... detaylı bilgi için bakınız...

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=gA2xEH2C7Fg&w=560&h=315]

gördüğünüz üzere bu cihazlar basit bir pedometreden çok daha fazlasını sunuyor... ayrıca bu cihazların hemen hemen hepsi yediklerinizi de izlemenize (food tracking) olanak sağlıyor ama şahsen bu özelliklerinin pek efektif kullanıldığını zannetmiyorum ben... çünkü insan bir süre sonra yediklerini sürekli bir yere girmekten sıkılıyor... web sitesi versiyonunu denemiştim de oradan biliyorum... ama egzersiz ve uyku takibini kendi kendine yaptığı için sıkılacak veya üşenecek bir durum olmuyordur eminim...

sizi bilmem ama böyle şeyler acayip motive ediyor beni... umarım bu şahane cihazlar en kısa sürede türkiye'de de yaygınlaşıp ucuzlar... ama ben bekleyemeyeceğim sanırım... en iyisi mi para biriktirmeye başlayayım... sağlıklı yaşam uğruna paramı illâ da bir yere dökeceksem -kimse kızmasın ama- gitmeye üşeneceğim spor salonlarına üye olmak yerine bu cihazlardan almayı tercih ederim... (bu arada nike'ın da böyle bir cihazı varmış... nike plus fuel band... hangisini alacağım çok kafam karıştı...) (2017 UPDATE: Nike bu cihazdan vazgeçip apple watch üzerinden NRC veya NTC app'lere evrildi bildiğiniz gibi)

yazımı, sağlıklı yaşam anlamında beni motive eden ve artık harekete geçmem gerektiğini hissettiğim zamanlarda elimin altında olan kurtarıcılar ile bitireyim...
  • mapmyrun (ileride bu cihazlardan biri mapmyrun'ın yerini alacak umarım)

  • youtube pilates videoları ve pilates dvd'leri (her ne kadar son zamanlarda biraz boşlasam da çok faydasını gördüğümü belirtmek isterim)

  • women's health dergisi
sağlıkla kalın...

2017 GÜNCELLEME: Eski tarihli (2013) bu yazımı okuyunca olayın ne kadar da gelişip yaygınlaştığını net olarak görmüş oldum... Fotoğraf içeriklerim bile çok eski kalmış, artık cihazlar çok geliştiği için, onları yeni görsellerle değiştirdim... Kimsenin bu dünyadan haberi yokken bu yazıyı yazmış olmamdan da kendi çapımda bir gururlandım :) Aslında bu yazının güncellenmiş halini de yazabilirim bence... Acaba hangi marka fitness bilekliğini tercih ettim en son? Memnun kaldım mı? Artık ileri bir seviyeye ulaşan fitness app'lerden hangisi favorim? Pilates ve yürüyüş ağırlıklı fitness rutinim hangi spor dalına evrildi? Bu soruların ve aklınızdaki diğer soruların cevabını merak ederseniz yorum bırakmayı ve bu yazıyı arkadaşlarınızla paylaşmayı unutmayın lütfen ;) Ki yeni yazı için motivasyon olsun :)

1 yorum:

  1. [...] geçenlerde şöyle bir yazı yazmış ve bu yazıdaki cihazlardan birini istediğimi söylemiştim… yalnız bu cihazların fiyatlarının çok yüksek olduğunu da belirtmiştim hatırlarsanız… daha sonra konu ile ilgili araştırma yapmaya devam ettim ve nabız ölçümü yapmayan cihazların kalori yakım miktarını çok da sağlıklı hesaplayamayıp ortalama bir değer verdiklerini öğrendim… bunun üzerine nabız ölçerek bu işi yapan cihazları araştırmaya başladım ve süper bir saat buldum… polar nabız ölçer (spor saati)… fiyatı da makul gelince hemen şuradan sipariş ettim bir tane… kullanmaya başladıktan sonra çok da memnun kaldım… burada da paylaşayım istedim… [...]

    YanıtlaSil