Youtube

Instagram

5 Ocak 2013 Cumartesi

Telefonumda/Tabletimde Ne Var? #1

bugünkü yazıyı son günlerde akıllı telefonlar ve tabletlerle hayatımıza sıkı bir giriş yapan application'lara (Apps) yani uygulamalara ayırdım... işte başlıyoruz :)

uygulamaları ios ve android için ayri ayri derlemeye karar verdim... bu yazimda ios uygulamalarini yazdim... bir sonraki yazimda da android uygulamalarini yazacagim... ortak olan uygulamalari da sadece bir isletim sistemi icin anlatacagim...

uygulama işi derya deniz biliyorsunuz... hangisinin daha iyi olduğu da zamanla/kullandıkça anlaşılabilen birşey... ben bu yazimda etkili bir bicimde severek kullandiklarimi yazmaya calistim daha cok... zaman zaman indirip hiç kullanmadığım uygulamalar da olabiliyor haliyle... indirme konusunda benim gibi "onu da indireyim, ay dur şunu da indireyim" diyenlerdenseniz uygulama coplugune de donusebilir cihazlariniz... aman dikkat :)

simdi ios isletim sistemi ile baslayalim uygulamalari anlatmaya... demirbaş olarak sayılabilecek ve hemen hemen herkesin kullandığı facebook, twitter ve instagram'ı anlatmama gerek yok sanirim... bu uygulamaların ne işe yaradığını herkes biliyordur herhalde değil mi? :)
Viber... aslinda whatsapp ile cok benzer bir uygulama Viber... tek farki anlik mesajlasmanin yanisira arama da yapmaya imkan vermesi... bu ne ise yariyor derseniz, internete bagli oldugunuz her yerde tabletinizi telefon gibi de kullanabilirsiniz... muthis birsey degil mi... ozellikle yurt disindayken cok ise yariyor... uygulamayi indirdikten sonra cep telefonu numaranizi uygulamaya giriyorsunuz ve akabinde dort haneli bir aktivasyon kodu gonderiliyor size... bu aktivasyon kodunu girdiginizde viber emrinize amade :)

Dropbox... süper bir uygulama bu... belgeleriniz internete erişebildiğiniz her yerde hemen elinizin altında... sahip olduğunuz bütün bilgisayar, tablet ve akıllı telefonlara bu uygulamayı kurduğunuzda belgelerinize her yerden kolaylıkla ulaşabiliyorsunuz... bu da büyük rahatlık dogrusu... bu program sayesinde her gün ofis bilgisayarımdan harici diske yedekleme yapma işinden kurtuldum... ayrıca android işletim sistemine sahip telefonum ve ios işletim sistemine sahip tabletimdeki bütün fotoğraflar da otomatik olarak aktarılıyor buraya... ama yine de doktora tez dosyam gibi önemli (!!!) dosyaları harici belleklere de yedekliyorum ben... tedbiri elden birakmamakta fayda var :)

USB Disk... bu program sayesinde de butun dosyalarinizi tablette ios programi ile senkronizasyon yapmadan direkt olarak kopyalayabiliyorsunuz... adiyla musemma yani application :) flash disk gibi calisiyor tam olarak... tabletin uygulama listesine girip usb disk ikonuna tikladiginizda direkt olarak belgelerinizi kopyalayabileceginiz kisim aciliyor... ben daha cok kaktus'un bana verdigi kore dizilerini acip izlemek icin kullandim bu uygulamayi... ios sisteminde bir videoyu izlemek icin formatini donusturmeniz gerekiyor bildiginiz gibi... ama siki durun bu uygulamada ona da gerek yok... cogu video formatini direkt olarak aciyor sagolsun ;)

Viki... hemen hemen butun uzak dogu dizi ve filmlerini izleyebileceginiz super bir portal viki... altyazi secenegi de oldukca genis... turkce altyazi secenegi bile var cogu dizi ve filmde...
gelelim oyunlara...


Games... iste bu bolumde az once bahsettigim uygulama coplugu hadisesi soz konusu :) benim genel olarak oyunlarla aram pek iyi olmamistir zaten... dolayisiyla boyle olmasi normal aslinda... bu bolumde en cok kullandigim uygulamalar tabiki kare karalamaca uygulamalari... hastasiyiz malum :) elin boyanmadan kare karalamaca oynamak da ayri keyif... iGridd, Nonogramix Lite, Picross, PixelogicDaily... bunlarin hepsi kare karalamaca uygulamalari ancak iclerinden benim favorim iGridd... donem donem bir seylere takiyorum ben oyun konusunda... bir ara cilginlar gibi Words oynadim... Draw'a taktim bir ara... bir ara da TripleTown'a fena sarmistim... simdi duruldum :)

Media klasorune bakalim bir de... bu klasordeki uygulamalari pek efektif kullandigim soylenemez ama yine de yazayim bir seyler... moTV Free butun kanallari izleyebildiginiz bir uygulama... ABC Player ve The CW yabanci dizileri takip etme acisindan guzel... Turk kanallarindan dizi fragmani izlenebilir... ntvmsnbc'den haberler takip edilebilir... PopSugar ve TMZ ise hollywood dedikodularini takip etme acisindan guzel uygulamalar...


News kategorisinde uygulamalarin şahı HurriyetEgazete tabiki... Hurriyet gazetesini tabletten tam boyutuyla basildigi sekliyle okumak cok guzeldi... gecmis zaman kullandim cunku artik ucretli oldu :( bi gazete keyfimiz vardi, onu da elimizden aldilar... yine gazeteyi basildigi sekliyle okuyabilme imkani sundugundan Radikal Egazete ve Milliyet de guzel... ama onlar da ucretli oldu :(

Books kategorisine gelince, ben tabletten kitap okuma fikrine bir turlu isinamadim... illa dokunacagim ben o kitaba... tabletten konsantre olamiyorum... dolayisiyla su gordugunuz uygulamalar süs niyetine duruyorlar sadece... biri haric tabi :) o da Goodreads... Goodreads'ten bir hesap alip butun okudugunuz kitaplari sistemdeki listenize girebiliyorsunuz... ayrica halihazirda okumakta oldugunuz kitaplari ve okumak istediklerinizi de ayri listelerde gosterebiliyorsunuz... okumaya acayip tesvik eden bir uygulama... ayrica arkadaslarinizin neler okudugunu da takip edip fikir alabiliyorsunuz... benim cok fazla arkadasim yok henuz ama olabildigince yaymaya calisiyorum... herkesin bir Goodreads hesabi olmali bence... hesap alinca beni de eklemeyi unutmayin :)

Utilities klasoru digerlerine oranla nispeten daha cok kullandigim bir uygulama klasoru... neler varmis bakalim... The Weather Channel hava durumu icin kullandigim uygulama... eski ios surumunde saatin alarm fonksiyonu olmadigindan Alarm Clock uygulamasini cok kullanmistim ama artik pek gerek kalmiyor... AllRecipes yemek tarifleri icin guzel bir kaynak... Turkiye'de degil belki ama Houston'da yasarken cok gecerli bir uygulamaydi... her sey amerikan birim sisteminde oldugundan tarifleri takip etmek daha kolaydi... hoş UnitConvertor ile turk tariflerini de amerikan olcularine ceviriyorduk ama direkt amerikan olculerindeki tarifler de kolay oluyordu... malum amerikalilarin butun olcu birimleri bizden farkli oldugundan UnitConvertor da olmazsa olmaz uygulamalardan biri haline geliveriyor haliyle... MutfakOnlugu ise turk mutfagi tarifleri icin guzel bir kaynak... Calculator Pro hesap makinesi uygulamasi... ne zaman lazim olacagi hic belli olmaz... olmasi gereken uygulamalardan... Eksi Sozluk'u basak indirmisti... ben pek kullanmiyorum... sozluk okuma aliskanligim yok cunku... Shazam ve SoundHound bir yerde duyup begendiginiz sarkiyi acaba kim soyluyor diye merak ettiginizde kullanabileceginiz uygulamalar... benim icin paha bicilemez degerdeler :) Ikea Catalogue da olmadan olmaz degil mi :) IMdb de hemen elinizin altinda olunca guzel oluyor... Sesli Sozluk ise en sevdigim ingilizce-turkce sozluk... yine olmazsa olmazlardan... Documents'i da bi heves indirmistim ama pek kullanmadim acikcasi... office programlarinin benzerleri var icinde... Sleep Pillow uyku problemi cekenler icin ideal... sakin ve dinlendirici sesleri dinleyerek uykuya dalmak kolaylasiyor... yine cok fazla kullanmadigim uygulamalardan bu da...

gelelim en sevdigim klasore... Music tabiki :) burada uygulamalrin şahı Radyo... butun turk radyo frekanslarını cok rahat dinleyebiliyorsunuz buradan... amerika'da yasarken bile turkce muzikten hic kopmadim boylece :) baska guzel uygulamalar da var ama onlari android kisminda anlatacagim...

WordPress... wordpress'te bir blog sahibi iseniz mutlaka indirmeniz gereken bir uygulama... ben tabletten veya telefondan post yazma isini pek kullanisli bulmadigimdan bu uygulamanın reader fonksiyonunu kullanıyorum genellikle... bir de yorum okuma ve cevaplama kısmını da buradan hallediyorum bazen... eski yazılarımdan birinde bahsettiğim gibi uzun süre feedreader kullandım takip ettiğim internet sitelerinin yeni postlarından hemen haberdar olup okumak için ancak wordpress de reader özelliğini ekleyince feedreader'a hic gerek kalmadı artık... özellikle akşam trafiğinde bu uygulama üzerinden blog ve takip ettiğim diğer internet sitelerini okumak çok güzel oluyor... bilgisayarda da bu reader'ı kullanıyorum ben... wordpress hesabınıza girdiğinizde başlangıç sekmesinden reader'ı yani okuyucu'yu açtığınızda sol tarafta takip ettiğiniz internet sitelerinin linklerini ekleyebileceğiniz bir bölüm var... başlığı "takip ettiğim bloglar" olan... bu başlığın hemen yanında listeyi düzenle kısmından bütün takip ettiğiniz sayfaları reader'a ekleyebilir ve bütün sevdiğiniz sayfaları tek bir kanaldan takip edebilirsiniz... ayrıca sayfanın blog olması şart değil... hemen hemen bütün internet sayfaları url'sini kopyalamak suretiyle bu listeye eklenebiliyor... hangi linkten hangi sıklıkta güncelleme istediğinizi de ayarlayabiliyorsunuz... ben beğendiğim ve takip etmek istediğim bir sayfaya rastlayınca hemen url'sini bu listeye kopyalıyorum ki takip etmesi kolay olsun... beğeninize göre listelenmiş karışık bir liste tek bir elde toplanmış ve reader üzerinden önünüze sunulmuş oluyor... size de keyifle okuması kalıyor... daha ne olsun :)

sahi bir de Tumblr vardi degil mi... epey bosladim ben oralari ama uygulamasini da indirmisim yine... bos zamanlarimda kafami bosaltmak icin yapmayi en sevdigim sey Lookbook sayfasina bakmaktir... uygulamasi da var madem indireyim dedim ama browser'dan bakmak daha guzel geliyor bana... uygulama halinin gorselligi cok iyi degil cunku... wordpress reader'dan takip etmeyi tercih ediyorum o sebeple... Clothia ise yine bir heves indirdigim uygulamalardan... hani su moda dergilerindeki kombinler var ya onlardan yapmaniza olanak sagliyor... kendi zevkinize gore guzel kombinler yapip paylasabilirsiniz... yalniz bu kombin isi pek de kolay degilmis oyle... epey de vakit aliyor... bakmasi daha guzel sanirim :)

fotoğraf uygulamaları da benim olmazsa olmazlarım arasında... Photography klasorundeki favorim Frametastic... muthis kolajlar hazirlanabiliyor bu uygulama ile... kullanimi da kolay... instagram'da fotograf paylasimi icin de bicilmis kaftan oluyor bu kolajlar... Color Effects ile de ilginc ve degisik duzenlemeler yapilabiliyor...

Finance klasorune gelince, is bankasi'nin IsPad uygulamasi cok basarili bir uygulama... butun banka islemlerinizi kolayca yapabiliyorsunuz... Chase de iyi bir uygulamaya sahip... Denizbank da fena degil...

ve son klasorumuze geldik... Health... bu bolumde favori uygulamam MapMyRun... o kadar guzel bir uygulama ki GPS yardimiyla sizi takip ediyor ve yaptiginiz aktivitenin rotasini cikariyor haritada... sure, yakilan kalori ve hiz gibi bilgileri de veriyor ve bunlari kaydedebiliyorsunuz... haftalik bir workout listeniz olusuyor... boylece ne kadar antrenman yaptiginizi cok kolay takip edebiliyor ve surekli bir egzersiz yapma sevki ile doluyorsunuz :) uzun zamandir boyle bir seye ihtiyacim vardi... cok memnunum bu uygulamayi kesfettigime... (ilker sagolsun, onun sayesinde haberim oldu bu uygulamadan)... ben genellikle yuruyus icin kullaniyorum... ama aktivite listesinde sadece yuruyus yok tabi... adinin MapMyRun olduguna bakmayin yani... neredeyse butun aktiviteler var listede... ev islerine kadar :) ben su siralar eve uzak duraklarda inip hergun 15-20 dakika yurumeye calisiyorum... bu uygulama ile de ne kadar yol yurudum, ne kadar kalori yaktim hepsini kaydedebiliyorum... su anda en sevdigim uygulamalar listesinde 1 numarada bu uygulama :) benim gibi spor salonuna gitmeye usenenler icin bicilmis kaftan bu uygulama... acayip de motive ediyor insani... motivasyon konusunda Women's Health dergisi de cok basarili... bu dergiyi okumak, saglikli yasam ve spor konusunda tabir-i caizse acayip gaza getiriyor beni :) ucretsiz indirilebilen sayilari indirip bir goz gezdirin derim... pilates de hem evde yapilabilme kolayligi hem de vucudunuzu cok hizli bir sekilde sekle sokmasi acisindan favori egzersizlerimden... o sebeple bir suru pilates uygulamasi indirmistim... ancak pilates icin YouTube daha guzel bir kaynak... oyle herkesle de yapilmiyor pilates... anlatan kisinin tarzini sevmek de onemli... benim takip ettigim birkac insan var... onlari da baska bir yazida detayli olarak anlatirim... ve son olarak periyot takibini acayip kolaylastiran bir uygulama olan monthly cycles (Mo. Cycles) ile yazimizi bitirelim... bu da cok kullandigim basarili bir uygulama... tavsiye ederim...

boylelikle uygulamalar faslinin ios kismini bitirmis oldum... dedigim gibi bir dahaki yazida da android uygulamalarindan bahsedecegim...

bu uygulama cilginligi aldi basini yurudu bildiginiz uzere... chrome'da da uygulama indirilebiliyor mesela... cok kullandiginiz uygulamalar bilgisayarinizda da elinizin altinda olsun istiyorsaniz chrome uygulamalarına da bakin derim...

esen kalin efendim ;)

4 yorum:

  1. aslicim muthis olmus...deli gibi indirdim app.lari ozellikle goodreads ve dropbox i bilmiyordum cok iyi oldu..emegine saglik

    YanıtlaSil
  2. Sagol canim benim :) ne mutlu bana ki begenmissin ;) memnun oldum faydali olmasina...

    YanıtlaSil
  3. [...] log workout fonksiyonu imdadıma yetişti… (bu mapmyrun da ne imiş diyorsanız sizi şuraya [...]

    YanıtlaSil