Youtube

Instagram

23 Ocak 2015 Cuma

Plus Kitchen

Taaa geçen sene Şubat ayında bir yazı yazmıştım (kavanoz'dan yeme içme trendi) ve o yazımda da Plus Kitchen'dan bahsetmiştim... Ama ben ancak bugün deneyebildim mekanı... Çünkü önceleri sadece Trump Tower'da olduğundan yolum bir türlü düşmemişti... Zorlu Center'a da açılmasıyla birlikte artık yolumun üzeri oldu resmen :) Gitmezsem ayıp olurdu :)

Aslında tamamen plansız bir şekilde başladım güne... Bugünün yoğun geçmesini bekliyordum ama son anda deney programım değişince birden boşa çıktım :) Baktım hava da mis, hemen gezme moduna geçtim tabi :) Adeta karne heyecanı/sevinci yaşayan çocuklar gibi attım kendimi sokaklara :) Önce biraz Watsons alışverişi için Akasya AVM'ye uğradım... Oradan da Zorlu Center'a geçtim... Her ne kadar farklı yakalarda olsalar da -bilen bilir- birbirine çok yakın iki AVM bunlar ve ikisi de yolumun üzerinde resmen :) Ve son zamanlarda açık ara favorim ikisi de... 

Şimdi gelelim Zorlu Center'daki Plus Kitchen deneyimime... İlk duyduğumdan beri fikir olarak çok ince bulduğum Plus Kitchen'ı bizzat denedikten sonra da çok beğendim... Mekan self-servis mantığı ile çalışıyor ve mekandaki herşey sağlıklı/doğal yaşamı çağrıştırıyor... 

 

Öncelikle ham ahşap malzemeden tepsinizi alıyorsunuz... Sonra istediğiniz çorba, salata, tatlı ve içeceklerden alıyorsunuz... Yiyecek ve içecekler cam kavanozlarda servis ediliyor... Ben ton balıklı salata ve ayran tercih ettim... Salata başarılı idi ancak miktar olarak biraz fazla geldi... Ayran da tam ev usulü yapılmış idi... Diyette olduğumdan tatlı, çorba ve limonata gibi şeyleri deneyemedim ama onlar da çok güzel görünüyorlardı :) 


Aldığınız ürünlerin hepsinde bilgilendirme etiketi bulunuyor... Ürünün adı, içeriği, kalori ve besin değerleri, fiyat gibi bütün bilgileri görebiliyorsunuz bu etiketten... 

Gelelim fiyatlara... Salata-ayran kombinasyonuna 18 TL ödedim ben... Fiyatlar da normaldi yani anlayacağınız...

Geçen yazımda da belirttiğim gibi kavanozdan nasıl yenecek bu salatalar diye bir endişem vardı :) İşte tam bu noktada kasadan ücretsiz olarak temin edebileceğiniz melaminden yapılma çukur servis tabağı imdadınıza yetişiyor :)
Ben tam karıştırmadan çektiğim için sadece ot gibi görünse de salatamın içinde ton balığı, kapari, haşlanmış patates, taze fasulye ve domates vardı...
Şimdi gelelim en bayıldığım kısma :) Yemeğinizi bitirdikten sonra isterseniz bu kavanozlar sizde kalabiliyor... Garsonlar bir bohça halinde bağlayarak (yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz yeşil peçeteyi kullanarak) size teslim ediyor kavanozları... Veya almak istemezseniz de kasadan aldığınız -aşağıda fotoğrafta gördüğünüz- kartı mühürletiyorsunuz :) Peki bu kart ne işe yarıyor? 


Arkalı önlü 2 kavanoz simgesi bulunan bu karttaki bütün mühürleri (18 mühür) doldurduğunuzda dilediğiniz salatayı ücretsiz alabiliyorsunuz... 1 kavanozdaki mühürleri (9 mühür) doldurduğunuzda ise dilediğiniz çorba, tatlı ya da içeceği ücretsiz alabiliyorsunuz... 

Gördüğünüz gibi 3 mühürü kaptım :) Ama bir ara mühürden fedakarlık edip kavanozları da alacağım ;)
Aldığınız 1 salata 2 mühür; çorba, tatlı ve içecekler ise 1 mühür yerine geçiyor... Ne kadar tatlılar değil mi :)


Bir de sahlep ikram ettiler yemeğimi yerken... O da enfesti ;) Böyle küçük jestler yapan mekanlara bayılıyorum zaten :) Bir kere daha gönlümü kazanmış oldular böylece... 

Velhasıl-ı kelam Plus Kitchen'ı mutlaka denemenizi tavsiye ederim efendim ;) 

Not: Menüye detaylı bakmak isterseniz sizi şuraya alayım ;)

Bu arada Zorlu Centar'da hastası olduğum bir diğer mekan da Sosa... Muhteşem ürünleri ile aslında o da ayrı bir yazıyı hakediyor ama şimdilik burada kısaca bahsetmiş olayım :) Bir de günaha davet bir mekan var ki; diyette olmadığımda favorilerimden :) O da New York Fries...

Edit: Mekân şu bakımdan da çok avantajlı... Plus Kitchen'ın da kullandığı ve benim de çok sevdiğim Weck marka kavanozları Crate&Barrel mağazasında bulabiliyorsunuz ancak fiyatları hayli tuzlu... Plus Kitchen'ı belki pahalı bulabilirsiniz ama yemeğinizi yedikten sonra kavanozları mutfak koleksiyonunuza bir bir kattığınızı düşünürsek çok uyguna geliyor fiyatları... Ben şahsen kendi kendime; "Ne alacağım Crate&Barrel'dan dünya paraya boşu boşuna, gider Plus Kitchen'da yemeğimi yer, kavanozları da evime götürürüm mis" dedim :) Crate&Barrel'ı da çok beğeniyorum o ayrı ama alışverişimi, Plus Kitchen sayesinde kolay ulaşabildiğim bu kavanozlar yerine başka birşeyden yana tercih ederim diye düşünüyorum naçizane...


Bu arada geçenlerde yine gittim Plus Kitchen'a ve neler aldığımı yukarıdaki fotoğrafta da görebilirsiniz... Chia tohumlu muhallebi ve kısır... Erik onların ikramıydı yine... Bir önceki gidişimde de kinoa denemiştim... Ben tercihimi genellikle chia ve kinoa gibi değişik ve son dönem popüler olan ürünlerden yana kullanıyorum burada... Henüz bu ürünleri aktif olarak mutfağıma dahil edemediğim için dışarıda yiyeyim en azından diye düşünerek... Ve chia tohumlu kadayıflı muhallebiye bayıldığımı söylemek isterim... Tavsiye olunur... Tabi ki bu bıdırık kavanozları da koleksiyonuma katmış oldum ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder