Youtube

Instagram

8 Ocak 2015 Perşembe

Doğal Yağlar ve Doğal Yağ İçerikli Body Scrub'lar

Son 1 yıldır falan body scrub'larla kafayı bozmuş durumdayım :) Bunlara son günlerde body scrub'ların da içeriğinde olan yağlar da eklendi... Bu yazımda bu iki konuyu birarada yazmaya çalıştım... Umarım faydalı olur...
Bildiğiniz gibi body scrub'lar vücudunuzdaki ölü derileri ovalayarak uzaklaştırmaya yarayan (bir nevi peeling yapan) granüller içeren kozmetik ürünler... Eğer vücudunuz banyodan sonra çok kuruyorsa ve/veya vücut sivilceleri ve benzeri şikayetleriniz varsa body scrub'lara bir şans vermenizi tavsiye ederim... (Aslında problemli ciltlerde body scrub uygulaması önerilmez ama ben deneyip faydasını gördüğüm için yazmak istedim...)

Benim bayılarak uzun süredir kullandığım ürünü anlatmaya geçmeden önce nasıl body scrub almaya karar verdiğimden bahsedeyim biraz... Banyodan/duştan sonra çok kuruyan cildimden ve vücut sivilcelerimden şikayetçiydim uzun süredir... Sonra düşününce yıllardır vazgeçemediğim alışkanlığım olan klasik beyaz sabunun buna neden olduğunu anladım... Ne yazık ki beyaz sabun kullanmadan temizlendiğini hissedemeyenlerdendim ben de... Sonra bu rutinimi değiştirmeye karar verdim... Öncelikle SebaMed'in vücudun pH dengesini bozmayan yüz ve vücut yıkama (face and body wash) ürününü aldım ve takip ettiğim yabancı menşeili güzellik/bakım sayfalarının ve Youtuber'ların öve öve bitiremedikleri kahve içerikli body scrub'lara bir şans vermeye karar verdim... Tabi ne kadar arasam da kahve içerikli body scrub bulamadım :( Türkiye'de bu tarz ürün skalası henüz yeni yeni gelişmeye başladığından sanırım... Hal böyle olunca ikinci bir alternatif olarak şans vermeyi düşündüğüm şeker içerikli body scrub arayışına girdim ve Sephora'da aşağıda fotoğrafını gördüğünüz ürüne denk geldim (Gerçi H&M'de tuz içerikli body scrub'a da denk gelip aldım sonrasında)...


Hemen kullanmaya başladım ve etkisine inanamadım... Vücudumun banyo/duş sonrası beyaz pul pul olan kuruması geçti ve sivilcelerim de gözle görülür şekilde azaldı... Ve sonrasında güneşli günlerde farkettim ki tenimde sadece güneş vurunca ortaya çıkan belli belirsiz minik pırıltılar var... Yani sadece scrub görevi görmüyor bu ürün...  İçeriğindeki şekerin kristalize yapısından dolayı sanırım, sanki simli kuru yağ sürmüşsünüz gibi de bir etki bırakıyor vücutta... Ürünü o kadar çok sevdim ki bitmesin diye gıdım gıdım kullanmaya başladım :) Üründen bir miktar alıp ıslak vücudunuza ovalayarak uyguluyorsunuz, sonra durulanıyorsunuz... Etkisini artırmak için kuru vücuda da uygulanabiliyor ama ben ıslak vücuda kullanmayı tercih ediyorum... Diğer türlü hasar verebiliyor biraz teninize... Bu ürünün fiyatı 35-40 TL civarında ve oldukça da bereketli...

Hazır almak istemezseniz evde kendi scrub'ınızı kendiniz de yapabilirsiniz... Youtube'da bununla ilgili envai çeşit video mevcut ;) Mesela Sephora'nın bu ürünü sadece kayısı yağı ve esmer şekerden oluşuyor... Bitince kendim evde yapmayı da deneyeceğim... Ayrıca arayıp bulamadığım kahveli scrub'ı da türk kahvesi ile evde yapmayı deneyeceğim... 

Yağ dosyasına girmişken almayı düşündüğüm diğer yağlardan da kısaca bahsedeyim... 

Portakal Yağı

Bu yağı kakao ile karıştırarak bir scrub elde etmeyi planlıyorum... Selülitlere iyi geldiği söyleniyor ancak selüliti önlemenin tek yolu beslenme düzeninizdeki yağ alımını azaltmaktan geçiyor... Üzgünüm :( Dolayısıyla bu ikiliyi selülit için değil de çeşit olsun diye deneyeceğim ;)


Ayrıca deneme boyunu alıp kullandıktan sonra yüzümdeki sivilceleri bile kurutmasına hayran kaldığım ancak fiyatından dolayı (129 TL/30 mL) şimdilik almayı ileri bir tarihe attığım Kiehl's Midnight Recovery Serum'un da içeriğinde olan lavanta yağını alıp sivilcelerimin üzerine sürmeyi düşünüyorum... Antibakteriyel etkisi bilinen çay ağacı yağını da alıp lavanta yağı ile birlikte sivilcelerim üzerinde kullanmayı planlıyorum... 
Nuxe'ün OR adındaki simli kuru yağı da uzun süredir aklımda olan yağlardan... Yorumları çok iyi olan bu ürün de alışveriş listemde üst sıralarda... Yüz, vücut ve saçlar için kullanılabiliyor bu ürün... 50 mL'si 68 TL şu anda kozmela'da... 

Ve son olarak yine uzun zamandır severek kullandığım ve herkesin de memnun olduğu bir yağ ile bu yazımı sonlandırayım...

Loreal Elseve Mucizevi Yağ


Bu ürünü de saç kremi kullanmayı bıraktığımdan beri kullanıyorum ve çok memnunum üründen... Saçlarım çok döküldüğü için şampuan ve saç kremi rutinimi de değiştirdim uzun süre önce... Şampuan olarak Zigavus sarımsaklı şampuan ile Priorin'i dönüşümlü olarak kullanıyorum (Saç diplerim çok fazla kuruduğundan son günlerde John Frieda Sheer Blonde nemlendirici şampuana geçtim, bunları ara ara kullanıyorum yine)... Krem uygulaması yapmıyorum, onun yerine havlu ile hafif nemini aldığım saçıma bu yağdan 2-3 pompa ellerimde ısıtarak uyguluyorum... Ayrıca maşa/düzleştirici gibi ısıl işlemler yapmadan önce de bu üründen kullanıyorum... Elektriklenen saçlarımı sakinleştirmek için de bu kuru yağdan kullanıyorum... Saçlarınızı yıkamadan hemen önce bakım yapar gibi de kullanılabiliyor...

Saç demişken yeni denemeye başladığım hindistan cevizi yağından da bahsetmeden gitmeyeyim :) 


Hindistan cevizi yağı da saça maske gibi uygulanıyor ve saçlarınız gerçekten pamuk gibi oluyor... Ben Melis Limes'ın şu videosunda uyguladığı gibi uyguluyorum... Organik hindistan cevizi yağını da Aslı Özdel'in tavsiyesi ile macrocenter'dan 42 TL'ye satın aldım... Yalnız hindistan cevizi yağı soğuk bir ortamda bekletilirse katılaşıyor... Onun için kullanmadan önce kaloriferin üzerinde bekletiyorum ben, veya Melis'in yaptığı gibi mikrodalgada da bir miktar eritip kullanabilirsiniz... 

Gördüğünüz üzere doğal yağlar ve doğal yağ içerikli body scrub'lar ile kafayı bozmuş durumdayım :) Vücudumun ve saçlarımın kaybettiği nemi bu ürünlerle toparlamaya çalışıyorum... Ayrıca ebedi derdim olan sivilcelerimle de başetmemde yardımcı oluyor bana bu ürünler... Umarım siz de kullanıp faydasını görürsünüz...

Esen kalın efendim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder