Youtube

Instagram

10 Ocak 2015 Cumartesi

Hakkımda 50 Gerçek...

Şimdi bilindiği üzere bu YouTube'da çok popüler olan Tag'lerden biri... Tabi bu Tag'i genelde kanalında belli bir abone sayısına ulaşmış olanlar yapıyor... Niyeyse öyle bi takipçi kitlem olmasa da ve 1 yıldır üzerinde düşündüğüm kanalı henüz açamasam da ben de bu Tag'i yapmak istedim :) Bloglarda meşhur olan ve benim aslında pek sevmediğim Mim'leme olayı gibi bi şey bu :) Hadi hayırlısı :)

1) Kahve/çayın yanında her türlü meyve ve meyve suyunu tüketmeye bayılırım :)

2) Gümüş rengi takılardan hazetmem... Altın renkli (özellikle pembe altın) bütün aksesuarlara ve işporta dahil değişik bütün saatlere bayılırım...

3) Tam bir YouTube bağımlısıyım... Abone olup sıkı takip ettiğim binlerce yerli/yabancı kanal var neredeyse... Takip ettiğim kanal içerikleri ise çoğunlukla şöyle: Güzellik/bakım/stil, sağlıklı yaşam/fitness, DIY/dizayn/lifestyle ve Müzik...

4) Peçetesiz yaşayamam :) Evde peçetenin/kağıt havlunun bitmesi kriz sebebi benim için :) Aynı şekilde dışarıda bi mekanda da peçete olmadığında, masaya servisle sadece bir tane peçete konulduğunda veya kasadan sayı ile peçete verdiklerinde de gayet çirkinleşebilirim :) 

5) Bazen (eskiden daha çok olurdu) saflıkta divayımdır :) hatta arkadaşlar arasındaki lakabım "ilahi Aslı"dır :) 

En son yaptığım şeylerden biri şu oldu mesela... Bir cenaze evine taziye için gittiğimizde sitede doğru bloğu bulamayınca blokların altında bulunan dükkanlardan birine soralım dedik... Ancak kapıda şöyle bi not vardı: "ölçüdeyim, geleceğim" Tabi ben bunu "ölüdeyim, geleceğim" diye okuyunca "işte tamam bu blok" diye sevindim :) Selin'in uyarmasıyla birlikte yarılarak gülme krizine girdik :)))) Dakikalarca güldüğümüzden taziye evine gitmek için epey beklememiz gerekmişti... Evet doğru bloğu bulduk sonra :)

6) Genellikle herkes bana "Aslı yeeeewrum" diye hitap etme eğilimindedir... Burhan Altıntop'un bütün adı Aslı olanlara mirası bu :)

7) Peçeteden sonraki diğer takıntım sürekli el yıkama isteğim... Baya obsesifim görüldüğü üzere :) 

8) Tamam ben de Türkçe'yi tamamen doğru kullanıyorum diyemem ama yüzdeye vurursak yine de iyi olduğumu düşünüyorum... TV'de haber programlarına kadar düşen bağlaç olan "de/da"nın ayrı yazılmamasına kılım... O kadar çok yanlış kullanılıyor ki "ulan bi ben mi doğruyum?" dedirtiyor insana :) Not: Üç noktayı amacı dışında cümle sonlarında kullanmayı çok sevdiğimi söylemiştim, onu saymayalım lütfen :)

9) Bir şarkıyı sevdim mi bıkana kadar dinleyenlerdenim :)

10) Kimsenin zerre kadar umursamadığı ve dolayısıyla bilmediği ne kadar bilgi/kişi varsa hepsini bilirim :) Çoğu zaman "yuh artık! bunu nereden biliyorsun!" ünlemleriyle karşılaşırım :)

11) Çok iyi magazin hafızam vardır :)

12) 90'lar Türkçe Pop dedin mi bilmediğim şarkı yoktur neredeyse...

13) Eskiden aldığım kasetlerin/cd'lerin kartonetlerini didik didik okurdum (artık netten bakıyorum) veya sinemada film bittiğinde bütün akan yazıları okumak isterdim (bu durum değişmedi)... Keza dizilerin de bütün jenerik yazılarını okurum... Yani sevdiğim bir işin (şarkı/film/dizi olabilir bu) arka planında kimler var merak ederim hep... Ve bilirim de dolayısıyla... 

14) Çocukluğumdan beri örgü örmeye bayılırım... Dantele kadar bilirim :) he bi de etamin işleme var :) biz çocukken internet mi vardı :) bunlarla oyalanırdık işte... Tamam dantel normal değil pek :)

15) Eskiden Mustafa Sandal'ın büyük hayranıydım :) Fangirl zamanlarım da oldu yani :) Hatta hani Bebek'te bi mekanda Musti doğum günü için bi yemek düzenlemişti hayranlarından bir gruba... Onlardan biri de bendim... O gün orada olanlardan birileri bu yazıyı okuyorsa lütfen yorum bıraksın :) 

16) Çocukluğum ve ilk gençliğim boyunca asosyaldim hep... Sonra sonra attım bunu biraz üzerimden... Biraz diyorum çünkü hala yabancı olduğum bir ortama girdiğimde bir köşeye sinerim :) Adapte olamam hemen... Zaten bu blog işi de öyle başladı bence... Yani istisnalar kaideyi bozmaz ama zamanında asosyal olanların çoğu blogger oldu bence :) Fangirl'lük bile sosyalleşme/kabuğunu kırma isteğinin bir parçası bence...

17) Kızların %90'ı gibi ben de nutella delisiyim :)

18) Herkesin sevdiği insanlara veya şeylere karşı antipati besleme eğilimindeyimdir çoğunlukla... İstemli olarak yapmıyorum tabi bunu :)

19) Sevdiğim arkadaşlarım için ölürüm :) Onlarla vakit geçirmeye bayılırım...

20) Bi plan varsa iki elim kanda olsa uymaya çalışırım :) Çoğu zaman da planı yapıp arkadaşlarımı gaza getiren de ben olurum zaten ;) Çocukluğunu asosyal geçirip sonradan sosyalleşen tip de böyle oluyor işte :) Hatta öyle ki "sosyal tutkal" yakıştırması bile yapılmıştır bana...

21) Lisans hayatım çok sıkıcıydı... Evden okula, okuldan eve şeklinde geçmiştir 4 yılım... (Hazırlığı bunun dışında tutuyorum... Çünkü hazırlık lisanstaki en keyifli yılımdı... Ama o zamanlar cep telefonu bile olmayan bir nesil olduğumuzdan irtibatı kaybetmiştik bölüme geçince...) Bunda sınıfıma bi türlü adapte olamamamın da etkisi vardır... Halen görüştüğüm arkadaşım neredeyse yok... Bütün arkadaş çevrem master ve doktora sınıf arkadaşlarımdan oluşur... Bu kemik kadroya sonraları iş arkadaşlarım ve blog camiasından arkadaşlarım dahil olmuştur... 

22) Yemek yemeye bayılırım... Yaşamak için yemem, yemek için yaşarım :)

23) Tam bir çay tiryakisiyim... Kahve içme alışkanlığım sonradan oluşmuştur...

24) Son iki yıldır makyaj ile yatıp makyaj ile kalkıyorum :) O kadar ki hiç makyajla alakası olmayan ben, neredeyse Pro seviyesinde makyaj yapar oldum :) Uykumdan biraz fedakarlık edebilsem her gün full makyaj yaparım :) Terapi gibi bi şey oldu artık benim için... Hemen hemen her gün -yok gibi görünen de olsa- makyaj yaptığımdan, makyaj yapmadığım günlerde insanlar "hasta mısın?" diye sormaya başladılar :)

25) Bağımlı olduğum bir diğer konu da ojeler...

26) Ünlü paratoneriyimdir :) Gittiğim yerlerde mutlaka bi ünlüye denk gelirim :) New York'ta Gossip Girl çekimine denk gelip Blair'i (Leighton Meester) görmüşlüğüm var :) O kadarını söyleyeyim :) En son vukuatlarımızı ise Hikaru Ivy'nin sayfasından okuyabilirsiniz :)   

27) Doğma büyüme İstanbul'luyum ve her ne kadar zaman zaman hayıflansam da tam bir İstanbul aşığıyım... İstanbul ile ilgili her şeyi okuyup/izlemeye bayılırım... Son günlerde sıkça yapmaya çalıştığımız "yaşadığın şehri turist gibi gez" kafasının da hastasıyım dolayısıyla ;)

28) Okul hayatım boyunca inek bir öğrenciydim, hatta lisede okul birincisi olmuştum :) Buna rağmen ilkokul birinci sınıfı orta ile geçmişimdir :)

29) Heyecanlı bi tip olduğumdan bi konuşma sırasında insanların sık sık sözünü keserim... İstemeden olur tabi bu ve bu huyumdan nefret ederim...

30) Bir ara fotoğrafa merak sarıp İFSAK kurslarına kadar gittim ama sonunda ailenin anı fotoğrafçılığı sorumluluğu sürekli üzerime kaldığı için (büyük organizasyonlar dahil) o işi terkettim direkt :) 

31) Dünya güzeli Azra Akın akrabam olur :) Bak bak bak :P

32) Hemşehri muhabbetine bayılırım :) Bu konuda tam bir klasik Türk vatandaşıyım :) Bütün Ege'yi hatta Akdeniz'in bir bölümünü toprağım sayarım :)

33) Esnaf dostuyum :) Bu konuyu çok açmayayım, yakın arkadaşlarım bilir beni :)

34) Taksicilerle aramda enteresan bi bağ vardır, çok severler beni müşteri olarak :)

35) Para hesabından zerre kadar anlamam... Öyle çok büyük hırslarım da yoktur bu konuda... Hayatımı idame ettirecek kadar olsun yeter :)

36) Gittiğimiz mekanı sevdim mi bahşişte çok bonkörümdür :) Ama sevmediysem veya kötü muamele görmüşsek çirkefleşebilirim :) Bahşişi rüyalarında görürler ve blogda karalamaya kadar gider işin sonu :P

37) Genel olarak ılmlı bi tipimdir ama damarıma basılırsa tersim pistir :) Sinir katsayım yükseliverir hemen :)

38) İkna kabiliyetim yüksektir :)

39) Kozmetik/bakım konusunda fikrime danışılır :) bknz. 24.madde :)

40) Söylemesi ayıp (:P) her konuda trendleri biraz önden takip ettiğimden; sevdiğim şarkı meşhur olduğunda ben o şarkıdan çoktan bıkmış olurum (bknz. 9. madde), veya beğendiğim bi trend 2 yıl sonra Türkiye'ye gelir :) havalara bak 1500 :)))

41) Sevdiğim, ilgi duyduğum konularda zehir gibi çalışan hafızam günlük hayatımda hep bana ihanet eder :) Mesela yeni tanıştığım birinin adını saniyesinde unuturum :) Hatta tanıdığım ama uzun süredir görmediğim birinin bile adını unutabilirim; bir akrabamın mesela :) Ama alışveriş yaptığım yerdeki kasiyer çocuğu beğenip isim etiletinden öğrendiğim adını soyadını aklımda tutarım :P

42) Yeni yerler/mekanlar keşfetmeye bayılırım ama sevdiğim yere/mekana da bıkana kadar gitmeye devam ederim :) Bu bıkana kadar tribi hep var bende :) Sevdim mi tam severim sildim mi bir kalemde :)))

43) İstanbul'da en sevdiğim semt Karaköy'dür (son 2 yıldır böyle)... 

44) Tam bir son dakika insanıyım bazı konularda... Yumurta kapıya dayanmadan motive olamıyorum bi türlü :) Mesela tezim buna bir örnek :) 6 ayda bir verdiğimiz ara rapor zamanına son 2 hafta kala çalıştığım kadar çalışsam hep, tez bitmişti çoktan :) bknz. ölümüne procrastinator :)

45) Sevdiğim yazar, senarist, oyuncu, yönetmen, görüntü yönetmeni, kurgucu, müzisyen vb. kim varsa onların bütün işlerini takip ederim (bknz. 13.madde)... Bazılarını da ezelden sevmem, nedensiz yere hem de :) Ve onları gördüm mü o işi takip edesim gelmez... İsim vermeyeyim şimdi :)

46) Öğrencilik hayatımda kurşun kalem kullanmayı seneler önce bıraktım... Bi şey yazmam gerekiyorsa tükenmez kalemle yazarım... Neredeyse 15 yıldır bu böyle... "Sen ne zamandır öğrencisin?" dediğinizi duyar gibiyim :) bknz. madde 48 ;)

47) Şarkı sözlerini ezberleme konusunda çok iyiydim eskiden... Ama şimdi eskisi kadar kolay ezberleyemediğimi farkediyorum... Yaşlanıyorum :)

48) 1988 yılından beri bilfiil öğrenciyim :) Sadece lisans mezuniyetimden sonra yaklaşık 1.5 yıl ara verdim... Sonra master/doktoraya devam ettim ve doktoram hala bitmedi :( Artık kaç yıl oluyor siz hesaplayın :) 

49) 1982 Kasım doğumluyum... Dolayısıyla ilkokula 6 yaşında başladım...

50) Solağım :) Arada ufak tefek problem olsa da solak olmayı çok seviyorum ve bir ayrıcalık olduğunu düşünüyorum :) Mesela meyve bıçağının sadece bi tarafı kesiyorsa meyvemi soyamıyorum, iki tarafı da keskin olan bıçaklardan kullanmam gerekiyor :) Evde iki tür bıçak da var tabi, bazen tek taraflı denk gelebiliyor :) Aman Allah başka dert vermesin :)

Ve işte 50 madde ile ben ;) Yalnız epey düşünmem gerekti yazarken :) Çok da kolay değilmiş kendini yazmak :)

Bu arada yazmak isteyen herkes bu Tag'i üzerine alınabilir ;)

Esen kalın :) 

2 yorum:

  1. çok keyifle okudum aslıcım. bi kısmını biliyordum ama bazı bilgiler yeni ve çok ilginç geldi. 6. maddeye çok güldüm :) aslı yeaawrum diycem sana bundan sonra :))) eski asosyal-yeni blogger konusunda hepimizin ipliğini pazara çıkarmışsın :P bu arada azra akın neyin olüyör yauu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hikaru'cuğum :) beğenmene çok sevindim ;) Azra'nın babaannesi dedemin halası oluyor :) Böyle bir bağımız var kendisiyle ama görüşmüyoruz tabi :) Dünya birincisi olduktan sonra öğrendik biz de... Milyoner olunca çıkan akrabalar gibi bir nevi :))) Tabi şaka bir yana bizim ondan bi beklentimiz yok, gurur duyuyoruz sadece ;)
      senden de beklerim bu yazıyı ;) 

      Sil