Youtube

Instagram

30 Temmuz 2017 Pazar

THE BASTARD OF ISTANBUL... BABA VE PİÇ...

Hatırladığım kadarıyla bu okuduğum ilk İngilizce roman... Elif Şafak'ın daha önce Türkçe'sini okumadığım kitaplarından biri olsun diye bunu seçmiştim... The bastard of Istanbul... Baba ve Piç... Elif Şafak'ı seversiniz sevmezsiniz o ayrı konu... Açıkçası ben de kendisiyle ilgili nötr duygulara sahibim... Ne düşüneceğimi pek bilemiyorum yani ama önemli de değil zaten... Ama bir gerçek var ki İngilizce olarak okumama ve çok da kolay okunabilir bir İngilizce'ye sahip olmamasına rağmen sürükleyiciğine bir kez daha hayran kaldığım bu kitabı da dahil olmak üzere, okuyup da beğenmediğim bir kitabı olmadı şimdiye kadar... Romancılığının, hikaye anlatıcılığının veya yazarlığının -nasıl adlandırmak isterseniz- iyiliği su götürmez bir gerçek bence... Ne zaman bir kitabını okusam keşke en az bir tane eseri bir film veya diziye uyarlansaydı diye düşünmeden edemiyorum... Ağır prodüksiyon gerektiren bütçeli bir iş olurdu ama en sevdiğim kitabı olan "MAHREM" ile başlanabilirdi mesela :) Veya artık en sevdiklerim listesinde "MAHREM" ile kapışacak olan "BABA VE PİÇ" ile... Tabi konunun hassasiyeti dolayısıyla "BABA VE PİÇ"in uyarlanması imkansız gibi görünüyor... Hatırlarsanız, Elif Şafak bu kitabı sebebiyle Türklüğe hakaret gerekçesiyle dava edilmişti... Bu olaydan ancak 10 yıl sonra kitabı okumaya fırsat bulabildim ve düşüncem şu ki; yazar iki tarafa da eşit mesafede durmuş ve iki toplumun da düşünce yapısını, düşünme biçimini çok iyi analiz etmiş bence... Özellikle zamanı ve tarihi olayları algılayış biçimlerimizin ne kadar farklı olduğunu açıkladığı bölümde... Hani bir millet doğrusal bakarken diğeri dairesel bakıyor diye bi tespiti var ya... Veya iki tarafın da konuya nasıl tutunduğu ve bu durumun değişmesini aslında istemediklerini anlatırken... Dedim evet, tam olarak böyle... Velhasıl kelâm sevdiğim bir roman oldu... Tavsiye olunur...

Dipnot: İngilizce olmasına rağmen kitabı 10 günde bitirdim... Türkçe kitapları bile bu kadar hızlı okuyamıyordum son zamanlarda... Sürükleyiciliği hakkında fikir verir sanırım bu :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder