Youtube

Instagram

29 Mart 2014 Cumartesi

Az Yumurtalı Dukan Ekmeği

En sevdiğim dukan ekmeği tariflerinden biri bu az yumurtalı olan tarif... Bu güzel tarifi dukaniche'nin sayfasından bulmuştum... Yulaf kepeğini krep yerine bu şekilde değerlendirmek daha iyi oluyor bence... Çünkü 1 seferde 8 (atakta olanlar için) veya 6 (seyirde olanlar için) dilim ekmek elde etmiş oluyorsunuz, hem de köy ekmeğinden hiçbir farkı olmayan güzel bir ekmek yiyerek nefsinizi körleyebiliyorsunuz... 

Tarifi şu adreste bulabilirsiniz... 

Malzemeler
12 yk yulaf kepeği
12 yk yağsız süt (ben yağa çok takılmadığım için normal süt ile de yapıyorum)
6 yk yağsız yoğurt (yine normal yoğurt da olur)
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
Hazırlanışı
Kepek süt ile biraz bekletilir, sonra diğer malzemelerin hepsini eklenir ve karıştırılır. 160 derece fırında yaklaşık 45-50 dak pişirilir.

Az önce de belirttiğim gibi atakta olanlar için bu ölçüden 8 günlük (8 dilim) ekmek, seyirde olanlar için ise 6 günlük (6 dilim) ekmek çıkıyor... Tost makinesinde basıldığında da çok lezzetli oluyor... Çabuk bozulabildiği için buzlukta veya buzdolabında saklamanızı tavsiye ederim.

Miktar aynı olmasına rağmen farklı markaların yulaf kepekleri ile yapıldığında ekmeğin kalınlığı da farklı oluyor... Ben hem Üçler marketten aldığım yulaf kepeği ile hem de Doğalsan yulaf kepeği ile denedim... Üçler marketten alınan yulaf kepeği ile yapıldığında orijinal tarif linkinde fotoğraflandığı gibi ince oluyor... Doğalsan yulaf kepeği ile yapılırsa benim de fotoğrafladığım gibi kalın oluyor... Gözüm de doysun diye ben artık hep Doğalsan kullanıyorum :) 

Afiyet olsun ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder