Youtube

Instagram

29 Mart 2014 Cumartesi

Aydınlatıcı/Highlighter

Cildi sağlıklı bir ışıltı ile parlasın, kim istemez ki? Bu noktada bildiğiniz gibi en büyük yardımcılarımız aydınlatıcılar... Toz ve krem formunda olmak üzere birçok çeşidi bulunmakla birlikte en popüler olan ürünlerden biri The Balm'ın Mary Lou Manizer'ı... Bende yeni edindim ve makyaj gurularının yanılmadığını kendim de görrmüş oldum... Bende Benefit'in krem formundaki High Beam'i de mevcut ama sanırım toz ürünler makyajınız bittikten sonra uygulamak için daha uygun... Bu sebeple Mary Lou Manizer'ı da edindim... Bildiğiniz gibi toz formda pudraların üzerine krem ürünleri uygulamak cakey bir görünüm verdiğinden pek tercih edilmez... High Beam de krem olduğundan pudradan sonra uygulandığında hem iyi dağıtılamıyor hem de cakey bir görünüm oluşturuyor... Cilt tipiniz kuru ise bu durum daha çok ortaya çıkıyor... Bu sebeple aydınlatıcı olarak toz ürün kullanmak daha mantıklı bence... High Beam'i de nemlendiricim ile karıştırarak kullanmaya başladım ben...


Hatta elimin üzerinde nemlendirici (Clinique Dramatically Different Moisturizing Lotion), makyaj bazı (Benefit Porefessional), ve krem aydınlatıcıyı (High Beam) karıştırarak yüzüme uyguluyorum... (Bazen bu üçlüye güneş koruyucumyu da ilave ediyorum)... Böylece zamandan da tasarruf etmiş oluyorum... High Beam'i bu şekilde kullandığımda, tüm yüzüme aydınlatıcı bir baz sürmüşüm gibi doğal bir ışıltı oluyor... Sonrasında fondöten veya renkli nemlendirici ile ten makyajı rutinime devam ediyorum...

Şimdi gelelim pratik bir öneriye... Diyelim ki elinizde Mary Lou Manizer tarzı bir aydınlatıcı yok... Ama içinde hafif ışıltı bulunduran krem/somon tonlarında farlarınız var... Bu farlarınızı kullanarak da aydınlatıcı sürmüş etkisi yaratabilir, hem de ekstra masrafa girmeden bir taşla iki kuş vurmuş olursunuz :)


Bende H&M'den aldığım far paletleri var mesela... Sabah onlara bakarken bu fikir geldi aklıma... Baktım rengi ve ışıltısı Mary Lou Manizer'a çok benzeyen farlar var elimde... Neden bunlar da kullanılmasın ki dedim ve yüzümün bir tarafına Mary Loumanizer'ı, diğer tarafına da bu bahsettiğim H&M far paletlerindeki farları uyguladım... İnanın ikisi arasında hiçbir fark yoktu... İster "NUDES eyeshadows by H&M" far paletinde ortada (soldan üçüncü) bulunan farı veya "SMOKY eyeshadows by H&M" paletinde en başta bulunan farı kullanabilirsiniz...


Mary Lou Manizer alacaklar varsa bir kere daha düşünebilirler bence :) Mary Lou Manizer da çok güzel bir ürün, ona lafım yok, yanlış anlaşılma olmasın :) Bütçeniz elverdiği sürece kaliteli ve böyle herkesçe beğenilen ürünleri de koleksiyonunuza katmanızda bir sakınca yok tabi :) 


Benim amacım, makyaj yapmaya ilgisi olan ancak buna çok fazla bütçe ayıramayacak olanlar için bir öneri sunmak sadece... Bir de ben -evde makyaj ürünleri çöplüğü oluşturmamak adına- gerçekten ihtiyacım olan ürünleri almaya çalışıyorum, çünkü bu işin de sonu yok biliyorsunuz... Elimde zaten var olan ürünleri farklı farklı nasıl kullanabilirim ona kafa yormaya çalışıyorum... Böylece hem makyaj koleksiyonum gereksiz yere şişmiyor (çok sayıda ürünü depolamak da dert malum), hem de elimdeki ürünleri son kullanma tarihi geçip atılmaktan kurtarmış oluyorum... Atmaya da kıyamıyoruz malum... Dolayısıyla elinizdeki ürünlere bir de bu açıdan bakmanızı tavsiye ederim, profesyonel olarak bu işi yapmıyorsanız tabi...

Son olarak fiyat analizi de yapalım:
H&M 5'li far paleti 10 TL civarında...
The Balm Mary Lou Manizer Aydınlatıcı 35 TL civarında...

Sağlıcakla kalın...
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder