Youtube

Instagram

17 Eylül 2011 Cumartesi

Korece "Zaman"lar

bildiğiniz üzere uzun zamandır korece ile ilgili bişeyler yazacağıma dair söz verip yazamıyordum... bu post ile ufak bi başlangıç yapmış olayım... belki benim için de bi itici güç olur da vesileyle korece çalışmaya başlarım tekrar ;) korece üç kurdan oluşuyor... ben birinci kuru harbiye'deki kursta tamamladım... ikinci kur da bu ay içinde başlayacak ama gidebilecek miyim bilmiyorum... hocamız So Yon Yan çok tatlı ve güler yüzlüdür... kursu gönül rahatlığıyla tavsiye edebilirim... yalnız ciddi ciddi her hafta çalışmak gerekiyor... yoksa ipin ucu kaçıyor... kursun tek kusuru konuların fazla hızlı gitmesi... onun dışında gayet başarılı ;)

geçen hafta yaptığımız blog buluşmasında Masal Evi zamanları öğrenmek istediğini söylemişti... ben de uzun süredir zamanlarla ilgili olan notumu buraya koymak istiyordum ancak notun fotoğrafını çekmeye üşeniyordum =) bugün nihayet çektim o fotoğrafı =)



diziler/filmler dolayısıyla hepimizin az çok kelime bilgisi var... ama zamanlar konusunda pek bir bilgimiz yok... işte bu not size bu konuda yardımcı olacaktır diye düşünüyorum... görüldüğü üzere bir zamanın 4 farklı şekli var =( korece hakikaten çok zevkli bir dil ama dediğim gibi ciddi çalışmak gerekiyor...

bi dahaki korece postunda örnek cümlelerle devam etmeye çalışacağım ;) iyi çalışmalar =)

not: samimi-normal bölümünde yer alan numaralı bölümde, sondaki harfe/heceye göre çekimin değiştiğini görebilirsiniz... 3 numaradaki çekim, 1 ve 2 numara haricindeki harfler/heceler söz konusu olduğunda geçerlidir...

not 2: kurs hakkında detaylı bilgi için tıklayınız ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder