Youtube

Instagram

12 Eylül 2011 Pazartesi

biri "KONSEPT" mi dedi? #2

[dailymotion id = xbnb7z]


geçenlerde tv'de gökhan kırdar'ın "üstüme basıp geçme" şarkısının videosuna rastladım... tam da şarkının şu kısmıydı... nefret değil mi bu yalan sevişmeler? ... bu cümle bana yakın zamanda izleyip yazısını da yazdığım blue valentine filmini hatırlattı...

File:Blue Valentine film.jpg


Fotoğraf http://en.wikipedia.org adresinden alınmıştır.


niyeyse ben çok etkilendim bu filmden... filmde bolca cinsel içerik de mevcuttu ancak başlardaki sahne hariç diğerleri hiç rahatsız etmedi beni... şimdi gelelim bu cümlenin anlam bulduğu sahneye... karı koca ikinci sınıf bi otele giderler... ama kadın artık her şeyi bitirmiştir kafasında... adam o kadar özverili ve iyi yürekli olmasına rağmen kadın niyeyse zorla katlanmaktadır adama... işte malum sahnede yalandan bi sevişme geçer... kadın uzun zamandır adamla birlikte olmak istememekte ancak sesini de çıkarmamaktadır... ama ryan gosling'in süper canlandırdığı karakter bu "bedenimi alabilirsin ama ruhumu asla" tavrı ile çileden çıkar... ben ryan gosling'i yine çok beğendim bu filmde... rolünün hakkını vermiş... ölümüne aşık ama biraz ezik roller çok yakışıyor bence kendisine...

27mlcmt-mehsoul

Fotoğraf http://www.hafifmuzik.org adresinden alınmıştır.


şimdi gelelim filmden başka bir detaya... filmin başındaki sahnelerden birinde ryan gosling kızı ile oynamakta ve ona talk box'lı org çalmaktadır... talk box için bakınız... filmde kullanılan bu enteresan müzik aleti ile benim ilk karşılaşmam değildir... şöyle ki soul kitchen filminin çok beğendiğim film müziklerini edinebilmek için filmin soundtrack albümünü almıştım... bu arada son yıllarda dinlediğim en başarılı soundtrack albümlerden biridir bu albüm... şiddetle tavsiye olunur... albüm iki cd'lik bir müzik ziyafeti sunmaktadır... bu albümdeki favori şarkım ise i wanna be your man'dir... o zamanlar bu şarkıyı dinlerken solistin sesindeki tizleşme de ayrı bi hoşuma gitmişti... sonra merak edip bi internet taraması ile şarkının amatör videoları da dahil birçok videosunu izlemiştim... ve böylece bu sesi çıkarmak için kullanılan aleti de keşfetmiştim... işte bu alet tam da ryan gosling'in filmde kızına çaldığı orgda kullandığı alettir... filmde görünce direkt olarak bu şarkı gelmişti aklıma... şimdi 1987 yapımı bu güzel şarkıyı keyifle dinleyebilirsiniz ;)


[dailymotion id = x1feyq]


yine konsept dedik ve bi yerden girip başka bi yerden çıktık =) durum budur ;)

6 yorum:

  1. daha yazı başlamadan üstüme basıp geçmenin videosunu görünce uzaklara daldım. bu şarkının hatta gökhan kırdarın neredeyse her şarkısının kocaman kocaman anıları vardır bende. bide üstüne blue valentine dedin beni benden ettin. ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. vayyy, bu talk box olayını ilk defa görüyorum. hep de merak etmişimdir o garip sesleri nasıl çıkarabildiklerini. sağol aslıcım bizi aydınlattığın için :)

    blue valentine'i de merak ettim, en kısa zamanda izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  3. rica ederim =) ben de çok severim gökhan kırdar'ı ;) blue valentine ise çok derinden etkiledi beni... galiba film/dizi izlerken fazla kaptırıyorum kendimi =)

    YanıtlaSil
  4. ben de bilmiyordum hiç =) soul kitchen'ın soundtrack albümü sağolsun merak edip öğrendim ;)

    blue valentine'ı kesin izle... ben çok etkilendim... fazlasıyla gerçekçi güzel bi film... gerçi bu benim görüşüm... beklentini yükseltmeyeyim yine de =)

    YanıtlaSil
  5. çok içimi acıttı bu film :( onunla ilgili yazımı yayınlayacağım ama elim varmıyor bir türlü... ama sen şimdi 2.kez bu konuyu açtın ya tamam yakında yayınlarım onu da :S
    gökhan kırdar'ı nasılda güzel konsept'e uydurmuşsun :) tam isabet diyorum... Ama Aslı'nın Dünyası'nda bu ince farkındalıklardan daha çok var :) bu konsept yazısını daha çok göreceğiz ne güzel :)
    "i wanna be your man" diyen birini buluruz inşallah, bu defa geri tepmeyiz hem ;)

    YanıtlaSil
  6. ah sevgim sorma beni de fena yaptı... bikaç gün kendime gelemedim... hala bile etkisindeyim aslında... unutamıyorum... özellikle ilişkiler söz konusu olduğunda hayata hep toz pembe bakmamam gerektiğini sürekli hatırlatıyor bu film bana... senin yazını da merakla bekliyorum... yine içim deşilecek muhtemelen... hissediyorum bunu...

    valla ben bu konsept işini çok sevdim... hatta sırf böyle yazılar yazmak istiyorum... dizileri, filmleri veya fotoğrafları salt kendi başına değil böyle bi yerlere bağlayarak yazmak niyetindeyim... kore dizilerini de uzun uzun yazmaktan vazgeçtim... fb'deki gibi kısa kısa yazmaya döneceğim yine... son durum budur ;)

    "i wanna be your man" hususunda ise her ne kadar gün geçtikçe ümidimi kaybetsem de amin diyorum =)

    YanıtlaSil