Youtube

Instagram

24 Ağustos 2011 Çarşamba

Küçüklüğümün yerli dizileri...

hikaru'nun şu yazısını keyifle okurken "keşke bu mim bana gelse" dedim içimden... yazının sonuna geldiğimde beni bir sürpriz bekliyordu... mim bana gelmişti =)) çok sevindim ama şu sıralar tez önerim ile meşgul olduğumdan eylül sonuna anca yazarım dedim ama dayanamadım ve memlekete gitmeden önce yazıverdim yazıyı ;)

işte "benim küçüklüğümün Türk dizileri" yazısı ile karşınızdayım ;) hikaru'nun yazısını okuyunca hemen ilk anda aklıma gelen dizileri tumblr sayfamda bir liste yapmıştım...

görüldüğü üzere liste epey uzun =) ama merak etmeyin hepsini yazmayacağım burada =) zaten bazıları da küçüklük değil büyüklük dönemime denk geldiğinden direkt eledim =) işte süzgecimden geriye kalanlar =))
Çalıkuşu (1986)

Dizilere bir klasik ile başlıyorum ;) Yaş itibariyle ilk yayınlandığı dönemlerde olmasa da sonraki tekrarlarında izlediğim şahane bi diziydi... Kenan Kalav'ın dillere destan yakışıklılığı ve Aydan Şener'in yine dillere destan güzelliği ile anarım hep bu diziyi =) Bi de ne güzel canlandırmışlardı Feride ile Kamuran'ı... Aşkları da dillere destandı... Bir de sonunda kavuşamamışlardı sanırım... Ondan biraz da buruk anıyorum bu diziyi...
Perihan Abla (1986-1988)
perihan abla
Fotoğraf http://galeri.uludagsozluk.com adresinden alınmıştır.

Ne severdim bu diziyi... Perihan Abla'nın cin gibi hallerinin aksine Şakir'in saftirik hallerine ölürdüm gülmekten =) Şakir'in Perihan Abla'ya olan saf aşkına da imrenirdim hep (çocuk yaşıma rağmen) =) Bi de Meraklı Melahat ile taksici İsmet vardı ki onlar da şahane tiplerdi ;) Yan karakterleri ile birlikte muhteşem bir mahalle dizisiydi...
Uzaylı Zekiye (1987)

Yıl 1987 ve TRT ekranlarında fantastik bir komedi dizisi... "Leyla ile Mecnun"un temelleri meğer daha o zaman atılmış TRT'de =) bu absürd diziyi çok severek izlerdim ben... 5 yaşında olmama rağmen nasıl hatırlıyorum onu da bilmiyorum =) belki tekrarlarına falan denk gelmişimdir, bilemiyorum şimdi =) bu dizinin mevzusu geçince benim aklıma gelen ilk sahne Zekiye'nin tavuk ütülemesidir =))) annesi Zekiye'ye görev verir... git şu tavuğu ütüle der... yani ocağın üzerinde tutup tüylerini yakmasını ister ama bizim kız alır bildiğin ütüyü ve ütüler tavuğu =)) bu normal haliydi bi de =) uzaylı frekansına geçince bunun aksine müthiş akıllı oluyordu =)) işte böyle absürd bi diziydi... niye severdim ben de bilmiyorum =)) kendimden şüphe duymalı mıyım acaba? =)))
İz Peşinde (1989)
Fotoğraf http://www.sinematurk.com/ adresinden alınmıştır.

Gelelim yine TRT'de yayınlanan bu polisiye diziye... Malum özel kanallar pek olmadığından genelde TRT'de yayınlanırdı diziler... Mehmet Aslantuğ'u ilk bu dizi ile tanımış ve sevmiştim... Nur içinde yatsın Osman Yağmurdereli'yi de tabi... Emniyetteki bu cevval polislerimiz her hafta bir olayı çözmeye çalışırlardı... Belki türk dizi tarihinin ilk polisiye dizisidir bu...
Bizimkiler (1989-2002)
Bizimkiler
Fotoğraf http://www.diziler.com adresinden alınmıştır.

Yine fenomen dizilerden biri daha =)) Asabi apartman yöneticisi Sabri Bey, onun sinirlenince hıçkırık tutan karısı Ayla Hanım... Kapıcı Cafer ve kayınpederi Halil Pazarlama =) Şükrü Bey ve Nazan Hanım ile yakışıklı oğulları Ali =)) Ali dış sesti aynı zamanda ;) Bi de ablası vardı Ali'nin...  Şükrü'nün kardeşi Şevket Bey ve karısı Mine... Dede ile babaanne... Horozları ve arabayı park ederken devirdiği çöp bidonları ile ünlü Katil... Ayyaş Cemil Bey... Almancı aile... Baba nayn Davut, karısı Ulviye ve oğulları Halis (dunkof) =)) Tak tak Sedat ve karısı... Hepsi de ayrı ayrı nev-i şahsına münhasır tiplerdi... Pazar günlerimizin tek eğlencesiydi bu dizi... Bi de bunun yazlıkçılar versiyonunu da yapmışlardı son zamanlarında... Aynı ekip yazın tatile de aynı yere gidiyorlardı =))
Ferhunde Hanımlar (1993-1999)
Bu dizi de sıcacık bir aile dizisiydi... Tamer Karadağlı'yı "Selçuk" karakteri ile ilk bu dizide tanımıştık... O zamanlar hayranlık da duyardım kendisine =) Ailenin bel kemiği karakterler Ferhunde Hanım ve Behzat Bey... Aile dostu Suzi... Dizinin aşıkları Nevzat ile Selçuk... Nevzat'ın çatlak arkadaşı Müjgan... Kafayı sıyıran abla Nermin ve kızı Yonca... Yine problemli bi tip olan abla Nejla ve dolandırıcı eşi... Meftune ile Belalı'sı =) Bi de çatlak annesi Şüküfe =)) müthiş karakterleri olan süper bi diziydi bu da... sonradan "bizim evin halleri" olarak evrim geçirdi bu dizi ama ben eski sıcaklığı bulamamıştım o dizide... bi de Nevzat ile Müjgan yer değiştirmişlerdi =)
Bay Kamber (1994-1995)
Bay Kamber
Fotoğraf http://www.diziler.com adresinden alınmıştır.

Rahmetli (nur içinde yatsın) Kemal Sunal'ın pek de tutulmayan bi işiydi bu ama ben çok sevmiştim... Bir dedektifi canlandırıyordu dizide... Bay Kamber'in saf halleri yine beni öldürüyordu gülmekten =) dizinin olayı şuydu... olayları ya Bay Kamber'in yardımcısı sarışın kız çözüyordu ve Bay Kamber çözmüş gibi davranıyordu... Bay Kamber de havaya giriyordu hemen =) ya da Bay Kamber tesadüfen çözüyordu olayları =)) yine yüzümde bir tebessümle andığım dizilerdendir bu da ;)
Çılgın Bediş (1996-2001)

Çılgın gibi takip ettiğim bir başka diziydi bu da =) bir çizgi romandan uyarlama olması oldukça takdirimi kazanmıştı o dönem =) özellikle jeneriği süperdi... tipler nasıl da çizgi karakterlere benziyordu değil mi? =) bi de Cenk Torun'a aşıktık hepimiz =))) Savaş'ı da seviyorduk içten içe =)) çok tatlı bi yapımdı bu da ;)
Sıdıka (1997)

Bir başka çizgi roman uyarlaması daha... Bu dizi de döneminin çok üstünde bi yapımdı yine... Hasibe Eren'i tanımamıza vesile olmuştu... Saka Ailesi'nin hikayelerini gülerek izlemiştik hep ;) Özellikle ağabey Samim Saka da fenomen bi tipti... bi de Sıdıka'nın annesinin terlikleri meşhurdu =))

Sıdıka dizinin sonunda günlük yazarak bi ‘gün değerlendirmesi’ yapardı… Dizinin bu kısımları da çok güzeldi… Bu dizi ile birlikte ben de dahil birçok Türk genci "yeniden" günlük tutmaya başlamıştır =)))) yaşı bizden küçük olan nesil ise bu dizi ile birlikte günlük tutmaya başlamıştır herhalde =)) bizim nesilde hatıra ve anket defterleri ile günlük gırla gittiğinden biz alışıktık bunlara =)))
Baba Evi (1997-2002)
Fotoğraf http://www.muhtesemfilm.com adresinden alınmıştır.

Yine keyifli mahalle dizilerinden birisiydi bu da... Ama ilk başlarda ne kadar güzelse son dönemde de o kadar bozulmuştu dizi... Ama yine hep iyi anarım bu diziyi de ;)
Sır Dosyası (1999)

Bazı butik işler vardır... Değerini kimse anlamaz... Bu da öyle bi diziydi... Bu dizi ile Mehmet Günsür hayatımıza bir girip pir girmiştir adeta =) Hatta ben bu dizi ile ilgili bi yazı da yazmıştım... Dizide metafizik olayları araştırma ve inceleme bürosu olan Mavi Büro'nun çalışmaları konu ediliyordu... Demir Demirkan'ın yaptığı jenerik müziği de bi harikaydı ;)
Yedi Numara (2000-2003)
hosgeldiniz.jpg
Fotoğraf http://7numara.wordpress.com/ adresinden alınmıştır.

İşte bir başka efsane dizi daha ;) Bu dizi başladığında ben de Çevre Mühendisliği bölümünü yeni kazanmıştım... Dizideki kızlar da Çevre Mühendisliği'nde okuyor ve okul sahneleri de benim okulum olan YTÜ'de çekiliyordu... Ondan bu dizinin yeri ayrıydı bende ;) Senaryoyu da bizzat başroldeki genç oyuncular yazıyordu... İnce bir mizah anlayışı vardı bu dizide de... Armağan ile Haydar'ın birbirine aşık ama bi türlü açılamayan halleri... Haydar'ın unutulmaz "herhalde, galiba, sanırsam" repliği... rüya'nın saflıkları... ayten'in çılgınlıkları... cansu'nun fırlama halleri... zeliha ile vahit'in çocuk özlemi... ince ince işlenmiş güzel bi diziydi vesselam...
Koçum Benim (2002-2004)
koçum benim
Fotoğraf http://galeri.uludagsozluk.com adresinden alınmıştır.

Bu dizi birçok oyuncuya uğurlu gelmiş ve diziden sonra herkes yürümüş gitmiştir oyunculuk kariyerinde... Tarık Akan'ı seneler sonra bi dizide izlemek çok güzel olmuştu... Lisenin bütün delikanlılarının hastasıydık o dönem =) engin altan düzyatan olsun, yunus günçe olsun, ozan güven olsun, arda esen olsun, sezgin erdemir (kovboy barış) olsun =)) erkekler de kızlarının hastasıydı muhtemelen =) ama benim favorim emre (kıvanç başkan) idi... sonradan ayrılmıştı diziden de çok üzülmüştüm =( ozan güven ayrılınca da epey tadı kaçmıştı dizinin... bi de cicoz da çok tatlıydı =))

ve işte böyle benim küçüklüğümün dizileri... hepsini yazmayacağım dedim ama dayanamayıp çoğunu yazdım =))

mim için hikaru'ya tekrar teşekkür eder ve bu mim'i Kaktüs ÇiçeğiMasal Evi ve La Fea'ya paslarım ;) yazılarınızı dört gözle bekliyor olacağım ;)

12 yorum:

  1. oy oy oy! maşallah aslıcım, ne çok dizi hatırlamışsın! sayende ben de unuttuklarımı hatırladım, pek hoş oldu :)

    çalıkuşu'nu ilk yayınlandığında izleyemedim tabii ama sonradan TRT2deki tekrarlarına çok rast geldim. En sevdiğim dizilerdendir. Hatta kimbap'la epeyce muhabbetini yapmıştık şurda bir ara: http://kimbap-sushininyeri.blogspot.com/2010/10/calkusu-unutulmayanlardan.html

    TRT dizilerinden İz peşinde'yi senin yazında hatırladım. Ne güzel diziydi o öyle! Heyecanla beklerdik, hatta ben biraz korkardım :D :D Yine tekrarları verilse de izlesek...

    Bizimkiler'i ve Ferhunde Hanımlar'ı hiç sevemedim yalnız :P Bu kadar garip tip bir arada bana itici geliyor. Gürültücü kadınlar güruhundan da nefret ederim, hehe :D :D

    Çılgın Bediş'i bir ara her yaz izlediğimiz için ezberlemiştik resmen. Ne komik diziydi ha :D 30undaki ablaların liseli kılığına girdiği dizilerin öncüsüdür :P

    Sıdıka muhteşem dizilerden biriydi! O kadar sevmiştim ki sonra gidip kitabını aldım, hâlâ okur okur gülerim :) Sır Dosyası'nı hatırladığına çok sevindim; Mehmet Günsür ve Ayça Bingöl oynuyordu ama çok kısa sürmüştü :( 7 numaranın seninle ne çok ortak yönü varmış :) :) Kızların YTÜ Çevre mühendisliği okuduklarını ben de hatırlıyorum :) Yalnız Haydar matematikçiydi galiba :)

    Ve son olarak Koçum Benim: Hakkında o kadar çok şey söyleyebilirim ki bir zamanlar yazdığım yazının linkini vereyim en iyisi, eheh: http://www.itusozluk.com/goster.php/ko%E7um+benim/!hikaru

    YanıtlaSil
  2. bende dayanamayıp gitmeden yazdım mim i :)
    seninyazı çok güzel olmuş bütün dizileri izlemişim. hepsi güzel seçimler yalnız uzaylı zekiyeyi hatırlayamıyorum .
    çılgın bediş ve oktay tabiki ,koçum benim oyuncu fabrikası gibiydi ,yedi numara ,sıdıka ve bay kamber sevdiğim dizilerdi .hepsini hatırlamış oldum sayende :) ellerine sağlık .

    YanıtlaSil
  3. Koçum benimde benim favorim fazla popüler olmayan esmer elemandı. Bugünün İsmail HACIOĞLUsu olur kendisi. Ben keşfettim ben bennn :D

    YanıtlaSil
  4. ne kadar derli toplu bir yazı bu böyle, tarih sıralaması falan şahane olmuş ellerine sağlık aslıcım :)
    yazdığın dizilerin içinde izlediklerim de çok izlemediklerim de.. mesela çalıkuşu'nun tekrarlarını izlemişimdir ben de hep ama şahane diziydi, hala her ramazan TRT kanallarında çıkıyor her seferinde de izliyorum ben..
    ben esas sıdıka hastasıydım, yazımda da bahsedeceğim ondan bol bol.. repliklerini bile ezbere bilirim hala :) baba evi'nin de sıkı takipçisiydim ama yedi numara'yı çok severdim.. hala tekrarlarını izliyorum sürekli..
    bu mim çok eğlenceliymiş fırsat bulur bulmaz yazmalıyım ben de :)

    YanıtlaSil
  5. Hepsini hatırlıyorum aynı dönemlerin çocuğuyuz belli :)) Güzel dizlier vardı. Şimdikilerle kıyaslanmayacak kadar kaliteliydi bence.

    YanıtlaSil
  6. Aslı gibi mimden korkan birisine şans anca bu kadar güzel güler :D eski Türk dizileri dediniz mi orda duracaksınız çünkü Aslı'nın uzmanlık alanıdır bu konu :D Aslım ne şanslısın yahu :D
    Yalnız ben bu dizilerin yarısını izledim diğer yarısını ise senden zaman zaman sıkça dinlediğim için yine izlemiş kadar oldum :D daha geçen gün, makinosev(!) 7 numara işte bu kafeteryada çekildi diye kampüste gösteriyordun :D şimdi sıra masal ile ben de demek :D peki ayıptır sölemesi biz hangi diziyi yazicuk, yazacak dizi mi kaldı sayende heheh :D şaka şaka ben gene bulurum bir şeyler kesin :D bilinçaltıma ve süper junior sevgicik'e güveniyorum, bana güzel diziler bulacaklar kesin :D (bu son cümlede tam "ben,kendim,şahsen" tasvirine uydu :D )
    Not : meraklı melehat, Perihan Abla karakteri miydi? ben şehir fesanesi sanıyordum :)
    Not 2: Sıdıka'dan bende bahsedebilir miyimmm :( anti-kahramanımdır o benim :)
    Not 3:Sır Dosyasını zaten kafadan senin listene yuvarlamıştım ben, sen varken ne haddime bir de ben bahsedeyim :D
    Not 4: Bu arada Koçum Benim'de Nehir Erdoğan'ın estetiğiyle ilgili annemden gelen bomba yorumu anlatmak istiyorum hemen :)
    Makino: anne bak trt koçum benim'i yayınlıyor yine :) Bak bu kız yabancı damattaki kız ama estetikten önceki hali bu!
    Annem: Ney estetikle mi böyle(eski burnu kasttediyor) yapmış !!!!! ,
    Makino: :D :D :D hayır anne öyle mi dedim ben, bu estetiksiz hali!!!
    Annem: Heee ben de diyorum, cırt cırt!!

    YanıtlaSil
  7. valla çok yazdım dimi =)) tutamadım kendimi =))) hatta listedeki bütün dizileri de yazasım var, eski yeni ayırmadan :P neyse şimdilik yazmıyorum... bi ara yazarım belki ;)

    çalıkuşu'nu ben de tekrarlarından izledim hatırlıyorum ;) çok güzel ve naif bi diziydi... yalnız herkes gibi benim de "kamuran"ı boğasım geliyordu... hatırladıkça sinir oluyorum hala =)

    iz peşinde tadı damağımızda kalan dizilerdendir... dediğin gibi tekrarları olsa da izlesek ;)

    sıdıka'nın kitabını ben de alayım bari ;)

    ah ah sır dosyası... ne güzel diziydin sen... hala içimde kanayan bir yaradır bu dizi =(

    Haydar matematik dehasıydı evet =)) Armağan'ın okuldaki hocasının çözemediği soruyu bile o çözüyordu =))

    koçum benim'le ilgili yazını okudum ;) o marş neydi öyle hakikaten =)) nehir erdoğan o burun estetiğinden sonra bi havalandı ki bi daha yerde gören olmadı onu :P

    YanıtlaSil
  8. sağol winpohu'cum ;)

    uzaylı zekiye'yi hatırlamak için biraz dinazor olmak gerekiyor galiba =)))

    YanıtlaSil
  9. sağol masal'cım ;) yazını merakla bekliyorum ;)

    sıdıka da yedi numara da fenomen dizilerdi hakikaten ;) iyiki böyle dizilerimiz var ;)

    YanıtlaSil
  10. sen, ben, gong yoo... hepimiz aynı dönemin çocuklarıyız :P

    şimdi de arada kaliteli diziler çıkıyor yine ;)

    YanıtlaSil
  11. valla şanslıymışım dimi =)) dizilerin diğer yarısına yaşın yetmemiştir muhtemelen =)) ondan benden dinlemek zorunda kaldın =))

    evet daha geçen gün gösterdim o kantini dimi =)) mim'in kokusunu almışım resmen =)))

    yazacak dizi bırakmadım evet doğru =)) ben yazmış olsam da siz de yazın aynı dizileri ;) sizin bakış açınızdan da yorumlayalım bi daha ;)

    ben de güveniyorum senin dipsiz kuyu gibi olan bilinçaltına =)) neler vardır kim bilir orada ;)

    not: evet meraklı melahat diye bi karakter vardı =)))

    not 2: sıdıka'dan sen de bahset ;) hem de şöyle bol detaylı olsun ;)

    not 3: estağfurullah =))

    not 4: buna koptum =)) süper "doğal matrak" annelerimiz var yahu =)) ne mutlu bize ;)

    YanıtlaSil
  12. tamam sen keşfettin =) buradan da ilan etmiş olalım ;) ama evlendi yahu =(

    YanıtlaSil