Youtube

Instagram

25 Kasım 2010 Perşembe

"Kore Dizileri"ni izlemeye nasıl mı başladım?

Şöyle ki uzak doğu yapımı dizileri izlemeye Sevgi'nin (http://kaktuscicegi.tumblr.com/) sayesinde "Hana Yori Dango" ile başladım...

[caption id="" align="aligncenter" width="320" caption="Hana Yori Dango (Boys Over Flowers-Japon)"][/caption]

Fotoğraf http://asiaaddiction.blogspot.com/ adresinden alınmıştır.


İzledim, beğendim ama sonra bir müddet ara verdim... Ameliyat olduktan sonra evde dinlendiğim dönemde Sevgi bu sefer bir Kore dizisi olan "Coffee Prince"i getirdi... Diziye bayıldım... "Gong Yoo"nun hastası oldum... (Bununla ilgili detaylı bir yazı da yazmıştım hatırlarsanız...) Hala da hastasıyım ayrıca ^^

[caption id="" align="aligncenter" width="400" caption="Coffee Prince"]Coffee Prince[/caption]

Fotoğraf http://kdrama-heaven.blogspot.com/ adresinden alınmıştır.


Sonra yine Sevgi'nin getirdiği dizilerden "Hano Yori Dango"nun Kore versiyonu olan "Boys Over Flowers"ı izledim... Onu da çok beğendim... Kim Bum çok çok çok tatlıydı =)

[caption id="" align="aligncenter" width="466" caption="Boys Over Flowers-Kore"][/caption]

Fotoğraf http://greatshowsontv.blogspot.com/2009/06/boys-over-flowers.html adresinden alınmıştır.


Eee devam edeyim bari dedim ve "You're Beautiful"u izlemeye başladım ama onu çok beğenmedim açıkçası... Çünkü "Coffee Prince" ve "Boys Over Flowers" ile çıta çok yükselmişti... Ama yine de bitirdim diziyi ve Kore dizisi izlemeye devam ettim... Virüs kanıma girmişti bir kere =))

[caption id="" align="aligncenter" width="400" caption="You're Beautiful"][/caption]

Fotoğraf http://yuyaindou.blogspot.com/2010/08/he-is-beautiful-korean-drama.html adresinden alınmıştır.


Sıra "Beethoven Virus"a geldi... Ona da bayıldım... "You're Beautiful"da sevmediğim esas oğlanı bu dizide çok sevdim... Bi de 40 yıl düşünsem bir Kore dizisi vasıtasıyla klasik müzik kültürümün gelişeceği aklıma gelmezdi =))) Ey Kore dizisi sen nelere kâdirsin demek istiyorum burada :P

[caption id="" align="aligncenter" width="316" caption="Beethoven Virus"][/caption]

Fotoğraf http://azndrama.wordpress.com/2010/04/10/beethoven-virus/ adresinden alınmıştır.


Dört tane Kore dizisi izledikten sonra iyice kıvama geldim ve kendi başıma yeni bir Kore dizisi keşfettim... "Playful Kiss"... Hemen Sevgi'ye ulaşıp indirmesini rica ettim... O da indirip verdi sağolsun ;) Bu dizi de çok çok güzeldi yine... Tadı damağımızda kaldı... Dizi çok beğenilmiş devamını çekmişler =))) You Tube için special edition olarak... Onun da 5 bölümünü izlemiş bulunuyorum ;)

[caption id="" align="aligncenter" width="349" caption="Playful Kiss"]Playful Kiss[/caption]

Fotoğraf http://inhearitplay.wordpress.com adresinden alınmıştır.


Kore dizilerinin soundtrack albümlerine de ayrıca dikkat çekmek isterim... Hepsi birbirinden güzeldi ;)

Velhasıl-ı kelâm bu sevda bitmez, böyle devam eder... Etsin bi şikayetim de yok... ben halimden memnunum ;)

16 yorum:

  1. Bir insan nasıl Kore delisi olur çok güzel anlatmışsın Aslıchan, ben başlarda yeni kültürler tanımak için başlamıştım izlemeye, sözde sonrasında italyan alman dizileri bulup indirecektim ama yok kanıma girdi bikere bu badem gözlüler, hayatta bırakmam:D
    beni yalnız bırakmayıp, kore tutkuma ortak olduğun için ayıca teşekkür ederim:D

    YanıtlaSil
  2. Playful Kiss'i keşfeden sendin cidden, hiç teşekkür etmemiştim, yeri gelmişken hemen belirteyim. Kahkahalarla izledim o diziyi, gamsahabnida (감사합니다) :D

    YanıtlaSil
  3. Rica ederim ne demek Sevgicim ;) beni tutkuna ortak ettiğin için tekrar teşekkürler =)) 감사합니다 =))

    YanıtlaSil
  4. 6.dizi olarak BOF'ın esas çocuğunun dizisi olan "personal taste"i izledim... çok güzeldi...

    7. olarak da gong yoo'nun eski dizisi "one fine day"i izledim... yeni bitti... dizi biraz dramatikti ve 11. bölümden sonra güzelleşti...

    YanıtlaSil
  5. şimdi de 8. olarak goong'u izliyorum ;)

    YanıtlaSil
  6. ah Coffee Prince'den sonra vazgeçeni dövüyoruz zaten :D

    YanıtlaSil
  7. Bir gün herkes Coffee Prince seyredecek :P

    YanıtlaSil
  8. ah benim de çok benzer bir öyküm var, hana yori dango ve onun kore versiyonu kkotboda namja kanıma girdi :) coffee prince ve you're beautiful da iyice pekiştirdi :) bir gün herkes kore dizisi seyredecek diye son yorumu genişleteyim ben de :D

    YanıtlaSil
  9. Ben de senin "The Woman Who Still Wants to Marry: “sinek kadar kocam olsun başımda bulunsun” demeyen bir kadın!" başlıklı yazını çok çok çok beğendim ;) 28 yaşında biri olarak 30'lu yaşlarla ilgili tespitlerini çok yerinde buldum =))) hakikaten gerçekler böyle ne yazık ki =( diziyi de sıraya koydum... izleyeceğim en yakın zamanda ;) teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  10. Şaşkınım şu an. İlk defa Hana Yori Dango ile kore dünyasına ayak basan bir insan gördüm :D Ben Trt de oynayan Düşlerimin Prensi ile başlamıştım.. Ah ne günlerdi.. Yazdıgın dizilerdn sadece Bethowen Virüs 'ü izlemedim :D Digerlerinin hepsi çok güzeldi. Bir tek Hana Yori Dango 'yu yarıda kesmiştim xD
    *Blogunu çok begendim. Bol yorumlu günler

    YanıtlaSil
  11. evet kore dünyasına ayak basmama bi japon dizisinin vesile olması ilginç hakikaten =) kaderin cilvesi işte, ne diyeyim :P

    blogumu beğenmene sevindim =) teşekkür ederim ;) her zaman beklerim ;)

    YanıtlaSil
  12. öyle güzel anlattınız ki bende kore dizisi izlemeye karar verdim sizinle aynı sıralamayı takip edeceğim yani Hana Yori Dango ile başlayacağım :)

    YanıtlaSil
  13. teşekkür ederim ;) ne mutlu bana ki kore dizileri ile tanışmanıza vesile oldum =) virüs bir kişiye daha bulaştı demektir =)) aramıza hoşgeldiniz =) iyi seyirler ;)

    YanıtlaSil
  14. kore hastası2 Eylül 2012 16:51

    lütfen yorumumu görürseniz inş bende kore hastasiyım bende düşlerimin prensiyle virüse bulaştım ve you're beautifulla devam ettim yazdığınız bütün dizileri not aldım hepsine bakıcam ama daha çok izleyip bizede aktarın lütfen şimdiden tşk

    YanıtlaSil
  15. ben de biraz ara verdim ama yakinda 3 tane dizi ile dizileri yazmaya devam edecegim... ayrica "biri g.kore mi dedi" ve "biri dizi mi dedi" baslikli kategoriler altinda daha cok dizi yazisi bulabilirsiniz ;) tesekkur ederim :)

    YanıtlaSil